וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ושוב: קצין לבנוני בכיר חשוד בסיוע לישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.8.2010 / 9:19

קצין בצבא לבנון בדרגה המקבילה לסגן אלוף נעצר בחשד ששיתף פעולה עם ישראל. לפי דיווח, צבא לבנון נמנע מפרסום המעצר על מנת שלא להרוס את חגיגות יום הצבא וכדי לשמור על סודיות החקירה

כוחות הביטחון הלבנונים עצרו לפני מספר ימים קצין בצבא לבנון בדרגה המקבילה לסגן אלוף, בחשד ששיתף פעולה עם ישראל – כך דיווח הבוקר (שלישי) העיתון הלבנוני "אל-אחבאר". על פי הדיווח, צבא לבנון נמנע מלפרסם את דבר המעצר כדי שלא להרוס את חגיגות יום הצבא בלבנון שחלו השבוע ועל מנת לשמור על סודיות החקירה. שמו של העצור לא נמסר בדיווח.

המקורות הסתייגו עוד מהדיווחים על כך שנעצר בכיר נוסף, שלישי במספר, בחברת התקשורת הלבנונית 'אלפא' בחשד לריגול למען המודיעין הישראלי. המקורות נמנעו מלהגיב על הדיווחים לפיהם אותו בכיר נחקר בחשד זה.

אתמול דיווח העיתון הלבנוני "א-ספיר" כי בכיר ברשת התקשורת הלבנונית "אוגרו" נעצר על ידי כוחות המודיעין הצבאי במדינה, בחשד שריגל לטובת ישראל. גורמי ביטחון בלבנון מסרו כי עצרו את מילאד עיד, בן 66, המופקד בחברה על התקשורת הבינלאומית. לפני כשנה הוא יצא לגמלאות, אך הוחזר על ידי מנהליו לעבודה, בשל מקצועיותו וניסיונו הרב. "האיש הודה בהאשמות נגדו", נמסר.

גורם לבנוני בכיר מסר לעיתון הבוקר כי חשיפת מרגלים רבים בחברות תקשורת לבנוניות מוכיח כי קיימות פרצות גדולות במבנה שלהן, וזאת בעיקר לאור תפקידיהם הרגישים של העצורים.

50 חשודים בריגול מאפריל אשתקד

במהלך החודש האחרון נעצרו בלבנון ארבעה בני אדם בחשד לריגול עבור ישראל, מתוכם על שלושה נגזר עונש מוות. על פי דיווחים, מאז חודש אפריל שבשנה שעברה נעצרו בלבנון כ-50 בני אדם בחשד לריגול.

עקב כך לבנון הודיעה לפני כשבועיים כי היא מתכננת להגיש תלונה לאו"ם, במסגרתה תאשים את ישראל בריגול בתחומה. שר התקשורת טארק מיטרי אמר בישיבת הקבינט הלבנוני כי השרים בממשלתו הסכימו פה אחד "להגיש דו"ח מפורט על הסוכנים למועצת הביטחון של האו"ם".

  • עוד באותו נושא:
  • צבא לבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully