וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: נמנע השבתה, נתגמל בתי"ס מצוינים

גיל סימה

2.8.2010 / 15:56

העימות הקבוע בין המורים למשרד החינוך עמד במרכז הדיון המיוחד שהתקיים בכנסת. השר סער ביקש להידבר על מנת למנוע השבתה באחד בספטמבר ואמר כי יפעל לתגמל בתי"ס שיצליחו לשפר את הישגי התלמידים

"אגיע להידברות עם ארגון המורים במטרה למנוע את השיבושים בפתיחת שנת הלימודים הקרובה" – כך אמר היום (שני) שר החינוך גדעון סער בפתח מושב מיוחד שקיימה ועדת החינוך של הכנסת. כחודש לפני פתיחת השנה המיועדת, התייחס סער לאיומי ארגון המורים העל יסודיים לשבש את פתיחת השנה. "אני מתכוון להגיע להידברות עם ארגון המורים ואני משוכנע שנוכל לעשות זאת". זאת לאחר שרק אתמול עתר משרד החינוך לבית הדין לעבודה בניסיון למנוע את השביתה, במקרה שהמו"מ בין הצדדים לא יבשיל לכדי הסכם.

כמו כן, בדיון בוועדה הוצגו יעדיו של משרד החינוך לקראת שנת הלימודים הקרובה. בין המטרות: שיפור הישגיהם של התלמידים, חובת תלבושת אחידה, שעות תגבור במורשת ישראל ומאמצים גדולים להורדת מפלס האלימות. סער הסביר כי יש "עומס רב", אך הדגיש כי "אין כאן סופרמרקט של מטרות". סער התייחס גם לגידול בתקציבי משרד החינוך. "אני יודע שהציפיות ממני גדולות, וכולי תקווה שלא אאכזב", התוודה סער. לדבריו, בכוונתו לתגמל בתי ספר אשר יצליחו לשפר את הישגיהם של התלמידים ויקטינו את אחוזי הנשירה.

יו"ר ארגון המורים רן ארז התייחס לתוכנית ההישגיות של המשרד, ואמר כי "כולנו סוגדים כאן לעגל הזהב המכונה: בחינות הבגרות". ארז הזכיר את פרשת הדלפת טופסי בחינות הבגרות במתמטיקה לפני כחודשיים ודרש למנוע את הישנות המקרה. לדבריו, נוסף על הדרישה לשפר את הישגי התלמידים, "עלינו להילחם בבעיה של טוהר הבחינות אשר בשנה האחרונה התעצמה".

שר החינוך סער התייחס גם ללימודי הליבה במוסדות החינוך התורני המתוקצבים על ידי המשרד, ואמר כי הנושא יטופל על ידי הגברת הפיקוח. סער הסביר כי "במסגרת הדיונים האחרונים שקיים עם משרד האוצר הוענקו למשרד עוד 15 תקנים למפקחים האמורים לאכוף נושא זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully