וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה במחווה לטורקיה: קרא לנכדו ארדואן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.8.2010 / 14:56

ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה החליט לבצע מחווה לכבוד ראש הממשלה הטורקי ארדואן וקרא לנכדו הטרי על שמו. הניה ביקש להביע את "הערכתו לעמדותיו בנוגע לעם הפלסטיני"

זה לא סוד שראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, זוכה מאז אירועי המשט לרצועת עזה לפופולריות אדירה בעולם הערבי בכלל וברחוב הפלסטיני והעזתי בפרט. אך את הכבוד הכי גדול החליט להעניק לראש ממשלת טורקיה עמיתו, ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה איסמעיל הניה, שבחר לקרוא לנכדו הטרי בשם "ארדואן" כמחווה למנהיג הטורקי.

מקור במשפחתו של הניה מסר היום (שני) לכלי התקשורת הפלסטיניים כי ראש ממשלת חמאס החליט לקרוא לנכדו "ארדואן" כדי להביע את הערכתו לעמיתו הטורקי, לעמדותיו בנוגע לפלסטינים ברצועת עזה וכן לעמדות "המכובדות" של העם הטורקי בנושא הרצועה".

זו אינה הפעם הראשונה שזוכים תינוקות שנולדים ברצועת עזה להיקרא על שם ראש ממשלת טורקיה, שנחשב לגיבור ברחוב הפלסטיני. הראשון שקרא לבנו ארדואן היה תושב חאן יונס סאלח אבו שמאלה, שמיד לאחר אירועי המשט לעזה והרג תשעת הפעילים על ספינת 'מרמרה', קרא לבנו הרך "רג'ב ארדואן".

"החלטתי לקרוא לבני רג'ב ארדואן כסימן לברכה וכמחווה לראש ממשלת טורקיה האמיץ שהביע עמדות תקיפות ומעוררות כבוד כשהחליט לעמוד לצד העם הפלסטיני", סיפר לפני כחודשיים האב המאושר. על פי מנהלת רישומי השמות במשרד הפנים הפלסטיני, זה הילד הפלסטיני הראשון שזוכה להיקרא על שם ראש ממשלת טורקיה.

בתקופה האחרונה מביע ארדואן עמדות תקיפות נגד המדיניות הישראלית כלפי רצועת עזה. הוא כינה פעמים רבות את רצועת עזה "כלא" ואמר כי המצור שהטילה עליה ישראל לא יכול להימשך יותר. "אי אפשר להסכים יותר לעונשים הקולקטיביים שמטילה ישראל על רצועת עזה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully