וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן מגנה: "ירי הרקטות - פעולת טרור נפשעת"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.8.2010 / 14:46

אחרי שאזרח ירדני נהרג ועוד שלושה נפצעו כתוצאה מהתפוצצות הרקטות שנורו הבוקר לעבר עקבה ואילת, פרסם משרד ההסברה בירדן הודעת גינוי חריפה. בממלכה גם הבטיחו "להמשיך במערכה נגד אלה שנגועים בטרור עיוור"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק)

ממשלת ירדן גינתה היום (שני) בתוקף את ירי הרקטה לעבר העיר עקבה הבוקר וכינתה את הירי "פעולת טרור". רקטה אחת נפלה הבוקר בשטח חקלאי באילת, שתיים בים האדום, ועוד שתי רקטות התפוצצו בשטח ירדן, בעקבה. מספר שעות לאחר הנפילה מת מפצעיו אחד מנפגעי הרקטה שהתפוצצה ליד מלון אינטרקונטיננטל בעיר.

ההרוג הוא סובחי עלאוונה, תושב ירדן, בשנות החמישים לחייו, שנהג במונית של תיירים בזמן שהרקטה התפוצצה ליד מכוניתו. עוד שלושה בני אדם נפגעו באורח קל מהרקטה. עבדאללה מלך ירדן הורה לתת סיוע כלכלי למשפחתו של עלאוונה. בנוסף הורה לכסות את כל הוצאות הטיפולים הרפואיים לאזרחים שנפצעו כתוצאה מהטיל.

לפי ההערכות בישראל, הרקטות שוגרו מסיני. עם זאת, גורמי ביטחון במצרים אמרו לסוכנות הידיעות הרשמית במדינה, כי "אין שום היגיון בירי רקטות מסיני לעבר ישראל", שכן מתנהל "פיקוח ביטחוני מתמשך לאורך הגבול, מרפיח שבצפון ועד טאבה שבדרום. בנוסף לכך אין שום פעילי אל-קאעדה במצרים. האזור מאובטח לחלוטין מצדנו".

בהודעה מטעם שר ההסברה הירדני עלי אל-עאיד, שהתפרסמה בסוכנות הידיעות הרשמית בממלכה "פטרה" נאמר: "אנחנו מגנים בתוקף את פעולת הטרור הנפשעת הזו, שהביאה לפגיעה באזרחים חפים מפשע. זהו מעשה אבסורדי, שלא משרת אלא אג'נדות מפוקפקות". לדברי אל-עאיד, ירדן "עומדת ותמשיך להתנגד לטרור, טרוריסטים ופגיעה בחפים מפשע ותמשיך במערכה נגד אלו שנגועים בטרור עיוור". הוא הוסיף וגילה כי כוחות הביטחון בממלכה חוקרים מאז שעות הבוקר את נסיבות "הפעולה הנפשעת".

גם בישראל מיהרו לגנות את הירי ולשלוח מסרי הזדהות לירדן. נשיא המדינה שמעון פרס אמר: "יש קרב אמיתי במזרח התיכון בין מחנה השלום, של המדינות המתונות, לבין מחנה הקיצונים המבקשים להחריב כל סיכוי לשלום". הנשיא הביע צער על פגיעה בחפים מפשע בצד הירדני של הגבול ואמר כי "כולנו – הן ישראל והן ירדן, שותפות במאבק העיקש למיגור הטרור ושני העמים מתפללים יחד להצלחת השלום ולפתיחה מהירה של שיחות ישירות בין ישראל לפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully