וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הישיבה ביצהר נחקר: "מנסים להתנכל לתורה"

יהושע בריינר

2.8.2010 / 14:02

הרב יצחק גינזבורג, נשיא ישיבת "עוד יוסף חי", נחקר במשטרה במסגרת החקירה בעניינו של ראש הישיבה יצחק שפירא, שכתב ספר בו הוא דן בהלכות הריגת גוי. בתום חקירתו הוא הצהיר: "עלינו להסביר לחיילים בצבא לנהוג על פי כללי האתיקה הכתובה בתורה ולא לסכן אותם"

טל אנגלנדר

(צילום טל אנגלנדר. עריכה: יאיר דניאל)

הרב יצחק גינזבורג, נשיא ישיבת "עוד יוסף חי" שבהתנחלות יצהר, נחקר היום (שני) במשרדי היאחב"ל בלוד. בצאתו מהמקום, התקבל הרב בשירה וריקודים על ידי עשרות מחסידיו, ובשל ההמולה הרבה נחסמה למשך דקות ארוכות היציאה מתחנת המשטרה. הרב גינזבורג השיב לשאלות החוקרים ובין היתר התבקש לבאר בפניהם את משמעות ההלכות בספר "תורת המלך" הדן בהלכות הריגת גוי, בו פורסמה הסכמתו לכתוב בספר.

"החוקרים בעצמם הודו שהם אינם מבינים מה כתוב בספר", אמר גינזבורג עם יציאתו מהחקירה, "ברור לנו שזה מהלך שבא מלמעלה במטרה להתנכל לאלו שרוצים שהארץ תנהג לפי התורה ובמטרה להתנכל לשוחרי התורה. עלינו להסביר לחיילים בצבא לנהוג על פי כללי האתיקה הכתובה בתורה ולא לסכן אותם בגלל אתיקות שבאות ממקום לא יהודי", אמר הרב גינזבורג שהוסיף: "העובדה שהחוקרים לא מבינים את הספר, מעידה שעלינו להביא את התורה לעם בצורה מתוקה, כי עם המתיקות של התורה אפשר לכבוש את העולם".

בין הממתינים לגינזבורג ביציאה מחקירתו היה גם הרב יצחק שפירא, מחבר הספר "תורת המלך" וראש ישיבת "עוד יוסף חי" שנחקר בשבוע שעבר בחשד להסתה לגזענות. הרב יצחק גינזבורג נחשב למורה הרוחני של נוער הגבעות, והוא זומן לחקירה במסגרת החקירה המתנהלת נגד הרב שפירא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully