וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל השרב הכבד: זינוק של 40% בפניות למד"א

אריאל נוי

2.8.2010 / 13:05

השרב שפוקד את ישראל בימים האחרונים הביא לעלייה משמעותית במספר קריאות החירום למד"א, בעיקר בגין מקרי התייבשות ומכות חום. בארגון קוראים להקפיד על שתייה מרובה ולהימנע ככל האפשר משהייה בחוץ בשעות היום

השרב הכבד שפוקד את ישראל בימים האחרונים הביא לעלייה של כ-40% במספר קריאות החירום למגן דוד אדום. אתמול (ראשון) נרשמו טמפרטורות שיא במוקדים שונים, מה שהביא לכ-110 קריאות בכל חלקי הארץ. מרבית צוותי החירום נדרשו לטפל בהתעלפויות, במכות חום ובמקרי התייבשות. במד"א מזהירים, שהשרב הכבד עלול לסכן חיי אדם, תינוקות, ילדים וקשישים. לפיכך, מומלץ לאזרחים לשתות כמויות מספיקות של נוזלים, מעבר לתחושת הצימאון, ולהקפיד על מנוחה במקום מוצל וקריר.

דובר מד"א זכי הלר אמר לוואלה! חדשות כי בארגון " קוראים לציבור להקפיד על שתייה מרובה, לפחות ליטר וחצי ביום, רצוי מים. יש להימנע ככל האפשר משהייה בחוץ בשעות החום ועדיף לשהות במקומות ממוזגים". עוד מציינים במד"א כי על קשישים וילדים להקפיד ולהימנע מפעילות ספורטיבית במשך היום. "אנחנו מזכירים לנהגים לא להשאיר ילדים ברכב, גם לא עם חלונות פתוחים. חום הרכב עם חלונות יכול להגיע ל 80 מעלות", אמר הלר.

במד"א ערוכים לטפל בכל המקרים, כולל טיפול במטיילים הסובלים מהתייבשות באמצעות כלי הרכב החדישים שנרכשו באחרונה, ביניהם רכבי שטח. "לטיפול במטיילים יש לנו ג'יפ למסלולי טיול קשים במיוחד", סיפר הלר. "עד היום מד"א טיפל וסייע גם באמצעות רכבי ארבע על ארבע והג'יפ המבצעי".

השרב כאן לפחות עד סוף השבוע

עוד אומרים במד"א כי אם מופיעים סימני התייבשות, יש להפסיק כל פעילות גופנית ולשהות במקום מוצל וקריר ולהרבות בשתייה אף מעבר לתחושת הצימאון. אם מופיעים סימני פגיעת חום, יש להזעיק את מד"א. עד להגעת נציגים של הארגון יש לפתוח בקירור מידי של הנפגע, הפשטה מבגדיו והתזת מים על הגוף. יש לשים לב במיוחד למצבם של תינוקות, ילדים, קשישים ומוגבלים.

עומס החום הכבד יימשך גם היום, וברחבי הארץ צפוי להיות חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. עם זאת תירשם ירידה קלה בטמפרטורות. מהשירות המטאורולוגי נמסר כי עקב מזג האוויר השרבי הצפוי, נדרש הציבור להקפיד על כללי בטיחות אש. הטמפרטורות החזויות להיום הן – 32 מעלות בת"א, 35 מעלות בחיפה, 43 מעלות באילת, 38 מעלות בבאר שבע ו-40 מעלות באשדוד.

מחר תחול הקלה בטמפרטורות, אך יוסיף להיות חם מהרגיל לעונה עם עומסי חום בינוניים עד כבדים בכל חלקי הארץ. ביום רביעי לא צפוי שינוי ניכר בטמפרטורות ויוסיף להיות חם מהרגיל לעונה. ביום חמישי גל החום יגבר, וביום שישי צפויה עלייה קלה נוספת בטמפרטורות. בשבת צפוי מזג האוויר להישאר ללא שינוי ויוסיף להיות חם מהרגיל לעונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully