וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תפתח חקירה נגד הקרן החדשה לישראל

2.8.2010 / 12:27

המשנה לפרקליט המדינה הודיע כי לא תפתח חקירה נגד הקרן החדשה לישראל בעקבות הטענות שהעבירה מידע לוועדת גולדסטון מכוון שאינה מהווה עבירה פלילית. הפורום המשפטי לא"י: "הארגונים הללו מסייעים לאויב היורה על שדרות"

לא תפתח חקירה נגד הקרן החדשה לישראל על כך שנציגיה העבירו מידע ותלונות לוועדת גולדסטון, מכיוון שהפניה אינה מהווה עבירה פלילית, כך הודיע היום (שני) המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן לפורום המשפטי לארץ ישראל. ניצן הוסיף כי "פעולת ארגוני זכויות אדם בישראל חופשית ובאפשרותם לפעול מול גופים חוץ-מדינתיים ובינלאומיים".

מנכ"ל הפורום, נחי אייל, אמר בתגובה להודעתו של ניצן כי "הארגונים הללו מסייעים לאויב היורה על שדרות. נראה שעו"ד ניצן לא החליט בצד מי הוא. בצד היורים והמסייעים לו או בצד מגיני שדרות".

התביעה לפתיחת חקירה נגד הקרן החדשה לישראל הגיע לאחר שתנועת "אם תרצו" העלתה כנגדה טענות על פיהן, הקרן תומכת בחלק גדול מאד מהארגונים הישראליים שסיפקו לוועדת גולדסטון את החומרים המרשיעים על צה"ל במבצע "עופרת יצוקה".
על פי טענות "אם תרצו", 16 ארגונים הממומנים על ידי הקרן החדשה, סייעו לוועדת החקירה בראשות ריצ'רד גולדסטון, בצורה ש"בלעדי פרסומי הקרן לא היה לגולדסטון ביסוס לרוב טענותיו" (לשון התחקיר).

בעקבות הטענות, פרסמה הקרן החדשה דו"ח מפורט בו היא מכחישה את הפרטים שהועלו כנגדה. ד"ר פז פוקס, שייצג את הקרן, טען כי "התחקיר רצוף בטעויות, השמטות ועיוותים של העובדות. ניכר כי אלה נובעים הן ממתודולוגיית מחקר חובבנית והן מתוך כוונה שיטתית להתאים את ה'עובדות' למסקנות שנקבעו מראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully