וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי באילת: "קיצונים מנסים ליצור אנדרלמוסיה"

פנחס וולף וניר יהב

2.8.2010 / 12:21

לדברי ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי, למרות נפילת הרקטות באזור "שגרת החיים מתנהלת כתיקונה, והעיר מלאה בתיירים". עם זאת, הוא אמר: "לא הצלחנו לעצור את התנועות הפונדמנטליסטיות שיש להן עניין לגרום לאנדרלמוסיה באזור ים סוף"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון; עריכה: גדי וינסטוק)

למרות שיגור הרקטות הבוקר (שני) לעבר אזור אילת, העיר הדרומית מנסה לשמור על שגרה ולשדר "עסקים כרגיל". ראש העיר מאיר יצחק הלוי התייחס לנפילת הרקטות ואמר: "אני יכול להגיד בשמחה גדולה ששגרת החיים באילת כתיקונה, מסודרת ומלאה בתיירים. החיים זורמים, אין ביטולים, ויש תנועה יוצאת מהכלל לעיר. אני מאד מקווה שהשגרה תמשיך". עם זאת, ראש העיר הביע צער על כך ש"לא הצלחנו לעצור את אותן תנועות פונדמנטליסטיות שיש להן עניין לגרום לאנדרלמוסיה באזור ים סוף". אולם הוא הדגיש כי אילת ערוכה להתמודד עם אירועים מסוג זה.

שתי רקטות נפלו הבוקר בשטח חקלאי באילת, שתיים בים האדום, ועוד שתי רקטות התפוצצו בשטח ירדן, סמוך למלון בעקבה. כתוצאה מפיצוץ הרקטה בירדן נהרג אדם אחד ועוד שלושה נפצעו באורח קל. לפי ההערכות בישראל, הרקטות שוגרו מסיני. עם זאת, גורמי ביטחון במצרים אמרו לסוכנות הידיעות הרשמית במדינה, כי "אין שום היגיון בירי רקטות מסיני לעבר ישראל", שכן מתנהל "פיקוח ביטחוני מתמשך לאורך הגבול, מרפיח שבצפון ועד טאבה שבדרום. בנוסף לכך אין שום פעילי אל-קאעדה במצרים. האזור מאובטח לחלוטין מצדנו".

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס לירי הרקטות על אילת ואמר: "יש קרב אמיתי במזרח התיכון בין מחנה השלום, של המדינות המתונות, לבין מחנה הקיצונים המבקשים להחריב כל סיכוי לשלום". הנשיא הביע צער על פגיעה בחפים מפשע בצד הירדני של הגבול ואמר כי "כולנו – הן ישראל והן ירדן, שותפות במאבק העיקש למיגור הטרור ושני העמים מתפללים יחד להצלחת השלום ולפתיחה מהירה של שיחות ישירות בין ישראל לפלסטינים".

המשנה לראש הממשלה השר סילבן שלום שוחח בצהרים עם ראש עיריית אילת על ארועי הבוקר, וקרא בשיחה לישראלים לעשות את חופשתם באילת בעודו מבטיח להמשיך לסייע לעיר. "על המצרים להילחם בתופעה ולעצור את הפונדמנטליסטים המנסים לחבל בשלום", הוסיף. השניים קבעו להיפגש בקרוב כדי לדון בנושא.

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו) התייחס גם הוא לירי הרקטות. לדבריו, "אנחנו עוקבים אחר ההתפתחויות. לא צריך להיכנס לפאניקה ולעורר מהומה שתמוטט את תעשיית התיירות. באילת נרשמים ביקושים גבוהים, הן לתיירות פנים והן לתיירות נכנסת. צריך למצות את הסוגיה בכלים המקובלים בהיבט הביטחוני, תוך מיצוי שיתוף הפעולה הפורה עם הרשויות בירדן ובמצרים".

בכירה בהנהלת אחד מבתי המלון בעיר עקבה שבירדן מסרה לוואלה! חדשות, כי שמעה מביתה בעיר את הדי הפיצוץ בשעות הבוקר אך במלונות באזור הכל מתנהל כרגיל. "רוב אורחי המלונות אינם מעודכנים כלל על כך ששוגר טיל לעבר העיר ושנפצעו מספר אנשים ברחוב", היא אמרה. "כרגע הכל כרגיל, אין בהלה. כולם ממשיכים בחופשה שלהם וכוחות הביטחון מטפלים בנושא. אנחנו רגועים לגמרי ולא חוששים".

מנהלת השיווק של בית המלון קמפינסקי, נטשה שעבאן, מסרה לוואלה! חדשות גרסה מעט שונה. היא אמרה כי היא נמצאת אמנם בעמאן, אך משיחותיה עם מנהלי המלון עולה כי הדי הפיצוץ נשמעו היטב בסביבת המלון. "כוחות הביטחון לא מוכנים למסור לנו שום מידע, מסיבות ביטחוניות. אנחנו לא יודעים בדיוק מה קרה שם, הכל בערפל עדיין. אורחי המלון כמובן מעודכנים, אך אין לנו שום פרטים למסור להם". בתשובה לשאלה האם אורחי המלון חוששים, ענתה: "אני מניחה שכן".

בהכנת הידיעה השתתפו רמי שני, ניר יהב, יהושע בריינר ופנחס וולף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully