וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מציג: מורשת קרב וטיולים ברמת הגולן

עידן אבני

2.8.2010 / 11:26

במסגרת פרויקט חדש יציב צה"ל במוצבים ברמה ולאורך הגבול הסורי שלטי הסבר, המספרים את ההיסטוריה של המקום. המטרה: להראות לחיילים "מה נמצא מתחת לאפם" ולעורר בהם חשק לטייל

לא זו בלבד שבצה"ל מאמנים את החיילים לקראת המלחמה הבאה ומחנכים אותם על מורשת הקרב – אלא שעכשיו גם פתחו בקמפיין תיירותי עבור החיילים המשרתים ברמת הגולן. בבסיסי צה"ל של עוצבת געש שברמה פתחו בפרויקט הצבת שלטי הסבר גדולים, ובהם סיפורו של המקום בו החיילים משרתים. בצה"ל מסבירים כי המטרה של הפרויקט היא להציג בפני החיילים את מוקדי התיירות הקרובים ולעורר בהם חשק לטייל.

השלטים יוצבו במוצבי צה"ל, לאורך הגבול הסורי וכן בכניסות לחדרי האוכל בבסיסים. הפרויקט, שהושק השבוע תחת הכותרת "המרחב הקרוב", פותח במהלך השנתיים האחרונות על ידי קצין החינוך של האוגדה, רס"ן סמואל בומנדיל, אשר מיד לאחר השלמת הפרויקט סיים את תפקידו באוגדה.

"בדקנו מה יש לנו מתחת לאף", הסביר רס"ן בומנדיל. "למשל, שטח אש רמתניה היה כפר, והיתה התיישבות יהודית במאה ה-19. הכנו חוברות שאפשר להכניס לכיס החולצה, אבל אז חשבנו גם על משהו שאפשר יהיה להציב בשטח. וכך, החיילים העוברים על פני השלטים - מבחינים בהם כל הזמן".

"אין לי ספק שבאופן טבעי, אתה חושף אותם למה שקורה בסביבה", הוסיף בומנדיל. "אתה רוצה שהשלט יהיה קריא ולא ארוך ומשעמם מידי. אם עד עכשיו ניסינו להסביר לחיילים מה יש באזור, עכשיו הם ומפקדיהם ילמדו בעצמם מה יש להם מתחת לאף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully