וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במצרים: לא הגיוני שהירי בוצע מסיני

יהושע בריינר וניר יהב

2.8.2010 / 12:00

במערכת הביטחון בישראל מעריכים שפעילי ג’יהאד עולמי שיגרו מסיני את חמש הרקטות שנפלו הבוקר באזור אילת ובעקבה, במטרה "להתריס נגד מצרים". אולם גורמי ביטחון מצריים טוענים: "האזור מאובטח לחלוטין מצדנו"

במערכת הביטחון מעריכים כי פעילי הג'יהאד העולמי, הפועלים בסיני, עומדים מאחורי שיגור חמש הרקטות הבוקר (שני) לעבר אזור אילת. שתי רקטות נפלו בשטח חקלאי בעיר, שתיים בים האדום, ועוד שתי רקטות התפוצצו בשטח ירדן, סמוך למלון בעקבה. גורמים במערכת הביטחון גם אינם פוסלים את האפשרות שמדובר באותה החולייה ששיגרה את הרקטות אל עבר אילת בחודש אפריל האחרון. עם זאת, ההערכה היא שאף גורם לא ייטול אחריות מיידית לשיגור הרקטות הבוקר, בשל העובדה שחלקן נפלו בירדן.

אולם גורמי ביטחון במצרים טוענים, כי הירי לא התבצע מחצי-האי סיני. הגורמים מסרו לסוכנות הידיעות הרשמית במצרים כי "אין שום היגיון בירי רקטות מסיני לעבר ישראל", שכן מתנהל "פיקוח ביטחוני מתמשך לאורך הגבול, מרפיח שבצפון ועד טאבה שבדרום. בנוסף לכך אין שום פעילי אל-קאעדה במצרים. האזור מאובטח לחלוטין מצדנו".

על פי הערכות במערכת הביטחון בישראל, האירוע אינו קשור לסדרת הפיצוצים הלילה ברצועת עזה, שכן על אף יכולותיו המבצעיות, אין לחמאס תשתית כה מאורגנת אשר יכולה להוציא פיגוע בדמות חולייה שתצא לסיני בתוך זמן כה קצר.

עוד מעריכים במערכת הביטחון, כי הירי הבוקר נועד לא רק לפגוע בישראל, אלא גם להעביר מסר למצרים ולפגוע בריבונותה. "עצם העובדה כי הירי נעשה, ככל הנראה, מתוך שטח מצרים, מחזקת את העובדה כי מדובר בארגוני טרור עולמי אשר באים להתריס נגד המצרים", אמר גורם ביטחוני. להערכת הגורם, נפילת הרקטות בירדן לא הייתה מכוונת, אולם השיגה את המטרה המבוקשת. "גם בירי האחרון היו נחיתות בירדן, כך שאפשר להניח שמדובר בבעיות של דיוק וכיוון ולאו דווקא בגורם מכוון", אמר הגורם הביטחוני.

תא"ל במיל' צביקה פוגל, לשעבר ראש מטה פיקוד הדרום, מעריך כי בירי הבוקר היה שילוב של מספר אינטרסים, ובהם עיתוי הירי אל עבר אילת דווקא בשיא עונת התיירות, כשבמקביל הוכרז על כינון מו"מ ישיר של הרשות הפלסטינית עם ישראל. "יש כאן שילוב של אינטרסים בזירה הערבית", אמר פוגל, "ומסר למדינות ולארגונים באזור כי דרך המאבק נותרה דרכה האמיתית של הפלסטינים נגד ישראל. עצם נחיתת הרקטות בעקבה אולי לא הייתה במחשבה תחילה, אולם היא משתלבת באינטרסים של המשגרים, להרתיע את המדינות באזור משיתוף פעולה עם ישראל".

עוד יצוין, כי בדיוק אתמול סיירו באילת נציגי רשות החירום הלאומית (רח"ל) כדי לבחון את היערכות העיר למצבי חירום. במסגרת הסיור נפגש סגן ראש רח"ל אבי דויד עם ראש עיריית אילת שהציג בפניו את פעולות העירייה לקראת אפשרות של נפילת רקטות או אירוע אחר בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully