וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכן סמוי הוביל למעצר 51 חשודים בסחר בסמים

איילה חננאל

2.8.2010 / 8:01

החשודים בסחר בסמים ובאמצעי לחימה נעצרו בפשיטה של המשטרה על בתיהם בנתניה ובערי המשולש, ו-19 חשודים נוספים צפויים להיעצר בקרוב. בין העצורים גם "חיילים" בארגוני הפשע של ריקו שירזי ועבד אל קאדר. לפי החשד, חלקם גם ניצלו מינית נערות

יח"צ - חד פעמי

(צילום: קובי אליהו, משטרת ישראל, עריכה:גדי וינסטוק)

המשטרה טוענת שהפלילה 70 סוחרי סמים ואמצעי לחימה בנתניה ובערי המשולש. 51 חשודים נעצרו לפנות בוקר (שני) בפשיטה על בתיהם, ואילו 19 חשודים נוספים צפויים להיעצר בקרוב. בין החשודים גם תשעה יעדים מוכרזים של המשטרה, עבריינים מוכרים ו"חיילים" בארגוני הפשע של ריקו שירזי ועבד אל קאדר.

מעצר החשודים התאפשר בעקבות פעילותו של סוכן משטרתי סמוי בשנה האחרונה. לדברי המשטרה, הסוכן, שהופעל על ידי היחידה המרכזית של מחוז המרכז, הצליח לחדור אל מעמקי תעשיית הסחר בסמים של ערי המשולש והשרון ורכש את אמונם של עבריינים הפועלים בתחומי הערים טייבה, טירה, קלנסאווה ונתניה.

עוד נטען במשטרה, כי במהלך פעילותו נחשף הסוכן לניצול מיני של נערות קטינות על ידי החשודים בסחר בסמים, שלפי החשד שידלו אותן לקיום יחסי מין. "בחלק מהפעמים הסוחרים ממש כפו על הנערות לעשן סמים ובהמשך אף למכור אותם בשבילם", סיפר הסוכן המשטרתי הסמוי שהיה עד למספר מפגשים שהתקיימו בין החשודים לנערות. "היה קשה להתמודד עם זה, כי באותו רגע אתה לא יכול לעשות כלום בנידון".

פעילותו של הסוכן חשפה, כך נטען, קשר עברייני ואספקת סמים סדירה בין החשודים בסחר בסמים מערי המשולש לבין נערות קטינות מנתניה. לדברי המשטרה, במהלך הפעילות נאספו ראיות נגד שלוש קטינות, אשר אחת מהן התגייסה באחרונה לצה"ל ועל פי החשד בעת שירותה הצבאי נהגה למכור חשיש שסיפקו לה סוחרי הסמים. הצעירה נתפסה כשהיא ניסתה להחדיר סמים לאסיר בכלא צבאי. במקרה אחר סיפר הסוכן, כי הוא נתקל בסוחר סמים שצירף את בתו בת החמש לעסקאות שבוצעו ברכבו ובמקומות מפגש שנקבעו מראש.

ההישג המשמעותי ביותר של מבצע ההפללה, שזכה לכינוי "משולש ברמודה" ונטלו בו חלק למעלה מ-800 שוטרים יחד עם הסוכן הסמוי, הינו יצירת קשר עם גורמים במשולש העוסקים בסחר בסמים ובאמל"ח. הסוכן המשטרתי רכש במהלך תקופת פעילותו, שארכה כ-11 חודשים, נשק הכולל אקדחים, נשק אוטומטי מסוג MP5 ושלושה מטעני חבלה מעבריינים בכירים באזור.

"נשקפה סכנה לחיי הסוכן"

"ראינו עד כמה קל להשיג כל סוג של אמל"ח ולקחנו מטענים שסחבנו בנסיעה באוטו בין הרגליים תחת סיכון רב, ואנחנו לא יודעים כמה מטענים כאלה זזים ברכבים מסביבנו ויכולים להתפוצץ בכל רגע נתון", אמר הסוכן. "היו מטענים שלא לקחנו עקב הסיכון האדיר לציבור שבהזזתם ממקומם".

בסך הכל רכש הסוכן סמים בשווי של 220 אלף שקלים, מתוכם שלושה קילוגרמים של חשיש, מאות גרמים של קוקאין, אל.אס.די ומריחואנה בכמויות גדולות. בחיפוש שנערך במתחם המגורים של אחד החשודים בטייבה, נתפסו רובה צלפים, טיל לאו וקלצ'ניקוב. במהלך הפעילות התברר כי אחד מהאקדחים שנתפסו שימש לאירוע ירי לעבר בית בטירה לפני מספר חודשים. כל החשודים יובאו בהמשך היום להארכות מעצר בבתי המשפט השלום בכפר סבא, ראשון לציון ורמלה.

עם חשיפת פעילותו של הסוכן המשטרתי הוענקה לו תעודת הוקרה ממפקד המחוז בטקס אליו הוזמנו גם בני משפחתו אשר לאורך כל תקופת פעילותו הסמויה, לא ידעו על מעשיו ורק הלילה גילו היכן הוא שהה במהלך השנה האחרונה. "הסוכן לא נחשף. יכולנו להמשיך עוד מספר חודשים, אך בחרנו להפסיק את הפעלתו עקב סיכון ממשי שנשקף לחייו", ציין מפקד המחוז ניצב בנצי סאו. צו איסור פרסום גורף הוצא על זהותו של הסוכן על מנת לשמור על בטחונו

בתום הטקס, שנערך בהיכל התרבות בפתח תקווה, יצאו כוחות משטרה גדולים לעצור את החשודים שהפליל הסוכן ברחבי ערי המשולש ובנתניה. "קשה לחדור לתא השטח הזה והיו הרבה סיכונים כרוכים בהפעלתו של הסוכן. לא כל יום מצליחים לחדור לערים כגון טייבה וטירה", אמר פקד שלומי אנג'ל, קצין הסוכנים של מחוז מרכז. הסוכן הוסיף כי "בתחילה קיבלתי תמונה כללית על המתרחש בשטח, אך הייתי מופתע מהיקף הסחר. לא תיארתי לעצמי שמדובר בכאלה כמויות. בטייבה ובטירה כל עשרה מטרים יש תחנות סמים ו"כספומטים" וכמעט כל אחד שנפגשתי איתו הוא סוחר סמים ואמל"ח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully