וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: טיסן לבנוני התרסק בישראל

יהושע בריינר

1.8.2010 / 20:16

טיסן של רשת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מנאר" אותר לפני כשבועיים לאחר שהתרסק בגבול הצפון. מדובר צה"ל נמסר כי בבדיקה שנערכה לטיסן לא נתגלו אמצעי צילום כלשהם

טיסן בגודל של כחצי מטר נפל לפני כשבועיים בשטח ישראל באזור הצפון, סמוך לגבול עם לבנון, כך הותר היום (ראשון) לפרסום. מדובר צה"ל נמסר כי "לפני כשבועיים אותר טיסן צעצוע קטן בגודל של כ-50 סנטימטרים שנפל בשטח ישראל סמוך לגבול עם לבנון. ככל הנראה, הצעצוע שייך לרשת התקשורת הלבנונית 'אל-מנאר'. בבדיקה שנערכה, לא התגלו על הטיסן אמצעי צילום כלשהם".

לדברי גורמים צבאיים, האירוע הוא חלק משרשרת פרובוקציות שמאחוריה עומדת רשת "אל-מנאר", בשל יום השנה הרביעי למלחמת לבנון השנייה.

שיגור של כלי טיס בלתי מאוייש אל עבר גבול הצפון מטריד מאוד את צה"ל ואת הכוחות נגד מטוסים. בשנת 2006 שיגר חיזבאללה בשני מקרים שונים מטוס זעיר ללא טייס מסוג "אבאביל". המטוס חג מעל נהריה ועכו וחזר ללבנון, תוך שחיזבאללה מפרסם את התמונות. מאז עוקבים בישראל אחר כלי טיס חשודים באזור. גם במהלך מלחמת לבנון ניסה חיזבאללה לשלוח מזל"ט מסוג "אבאביל" לישראל, אולם זה יורט על ידי מטוס קרב של חיל האוויר.

החשש הוא כי טיסן שכזה עלול לשאת עימו חומר נפץ, אולם עיקר מטרתו היא פגיעה מוראלית בישראל. הפעלת ה"אבאביל" נתמכה בין היתר על ידי גורמים איראנייים הפועלים בלבנון. גורמים צבאיים אומרים כי הטיסן הנוכחי אינו מזכיר כלל את ה"אבאביל", וכי הוא דומה יותר לטיסן על שלט פשוט, "כזה שאפשר לקנות בכל חנות צעצועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully