וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד האיסלמי: "נחדש פיגועי ההתאבדות בישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.8.2010 / 0:04

הג'יהאד האיסלמי הצהיר כי יחדש את פיגועי ההתאבדות בתחומי ישראל על רקע ההסלמה ברצועת עזה. הארגון טוען כי ברשותו רקטות לטווחים של 14 קילומטרים. עם זאת הודה דובר הזרוע הצבאית: "קשה לנו להוציא פיגועים מהגדה"

"נחדש את פיגועי ההתאבדות בלב ישראל" – כך הודיעה אמש(ראשון) הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי – פלוגות אל-קודס. בהודעה שפרסם, הודה דובר הזרוע אבו אחמד כי למרות הכוונות, ארגונו מתקשה מאוד לבצע פיגועי התאבדות: "פיגועים מחייבים אתרי אימון וציוד להכנת חגורות נפץ. קשה לנו מאוד לעשות את כל אלו בשל מדיניות התיאום הביטחוני בגדה שהביאה למעצר מחבלים מתאבדים".

בהתייחסו להחרפה בגזרת הדרום הבהיר אבו אחמד כי ארגונו ויתר הארגונים החמושים "נמצאים במוכנות מלאה לקראת כל אפשרות של מתקפה ישראלית". הוא הוסיף כי הזרוע הצבאית של הג'יהאד פיתחה את יכולותיה הצבאיות וסיפר כי ברשות ארגונו נמצאות רקטות שמגיעות לטווחים של 8-14 ק"מ ובעזרתם הג'יהאד האיסלמי "מסוגל לפגוע במקומות רגישים בישראל".

לדברי אבו אחמד, הפלגים החמושים בגדה המערבית "סובלים רבות מרדיפות ומעצרים מצד אנשי כוחות הביטחון הפלסטינים". הוא קרא לרשות להפסיק לרדוף אחר אנשי הג'יהאד משום שהדבר "משרת את המודיעין הישראלי ומסייע לצה"ל". הוא הבהיר, עם זאת, כי בכוונת ארגונו "להשיב לעצמו את יכולת ההרתעה" בגדה המערבית "למרות התנאים הקשים שבו הוא שרוי". הוא הוסיף כי הזרוע "לא תפספס הזדמנות לבצע פיגועי התאבדות בלב ישראל".

הפגזות בעזה, רקטות בדרום

בסוף השבוע האחרון חלה הסלמה באזור רצועת עזה ובגזרת יישובי הדרום. הלילה תקף חיל האוויר תקף שתי מנהרות להברחת אמצעי לחימה בדרום הרצועה. מדובר צה"ל נמסר, כי התקיפה בוצעה כתגובה על ירי רקטת הקסאם שלשום לעבר המועצה האזורית שער הנגב, שגרמה נזק כבד למבנה לטיפול בבעלי צרכים מיוחדים ופצועים, בקריית החינוך שער הנגב.

גם בלילה שקדם לכך תקף צה"ל שלוש מטרות ברצועה בעקבות ירי רקטות לעבר יישובי הדרום. בתקיפת צה"ל נהרג אחד ממפקדי השטח הבכירים של הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עד א-דין אל-קסאם, ועוד שמונה בני אדם נפצעו. הירי הגיע לאחר ששלשום בבוקר נפלה רקטת גראד במרכז אשקלון, שנחתה סמוך לבניין מגורים, ושמונה בני אדם לקו בהתקפי חרדה. במהלך יום שישי נורו שתי פצצות מרגמה לאזור מועצת אשכול.

עדכון ראשון: 19:58

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully