וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: השיחות לחו"ל מהסלולר זולות יותר

רותי לוי

1.8.2010 / 19:19

בעקבות הרפורמה, מהיום נשלם לספק השיחות לחו"ל בלבד ולא למפעיל הסלולרי. חישוב מגלה כי מדובר בחיסכון של כ-35% לצרכנים

היום נכנסה לתוקפה תקנה חדשה האמורה להוזיל משמעותית את החיוג לחו"ל מהטלפון הסלולרי. עד כה כלל התשלום על כל שיחה סלולרית לחו"ל גם תשלום עבור שיחה מקומית: חברות הסלולר גבו על כל שיחה לחו"ל גם עלות דקת שיחה מקומית (פנים-ארצית), בלי קשר ליעד בחו"ל שאליו חויגה השיחה ולתעריפה. כפל התשלומים האבסורדי הזה מועבר בחשבונית ישירות למפעילה הסלולרית, וזו מעבירה חלק יחסי מהסכום למפעילה הבינלאומית שדרכה נעשתה השיחה לחו"ל.

הרפורמה החדשה שמנהיג שר התקשורת, משה כחלון, מבטלת את החיוב בזמן אוויר על השיחה המקומית, והחיוב עבור שיחת טלפון סלולרית בינלאומית יהיה רק עבור השיחה ולפי תעריף דקת שיחה לחו"ל, והוא יועבר ישירות למפעיל השיחות הבינלאומיות. מפעיל השיחות הבינלאומיות יגבה את התשלום ויעביר לחברת הסלולר דמי קישוריות של 26 אגורות עבור כל דקת שיחה בינלאומית.

בהנחה שלקוח פרטי משלם בממוצע כ-50 אגורות לדקה פנים ארצית בסלולרי - שמורכבת מדמי קישוריות וזמן אוויר - החיסכון הכספי בעקבות הרפורמה הוא כ-25 אגורות לדקה. המשמעות היא הוזלה משמעותית של התקשורת הבינלאומית מהסלולרי. אם בעתיד יצטמצמו גם דמי הקישוריות, תעריף זה יוזל עוד יותר.

"חיסכון של 35%"

שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ, אמר היום: "מדובר במהלך שיכול להביא בצידו הנחה משמעותית של עשרות אחוזים בתשלומי הצרכנים על שיחות לחו"ל. בחודשים האחרונים מתקיים שיתוף פעולה פורה מאד בין משרדי האוצר והתקשורת במגוון רחב של תחומים, שבסופו של דבר מובילים להוזלת תעריפים בכל אחד מתחומי התקשורת".

אתר כמהזה? בדק את היקף החיסכון לצרכן לפי שני דפוסי משתמש: משתמש קל המדבר 100 דקות לאירופה בחודש, ומשתמש כבד המדבר 500 דקות לאירופה בחודש, בחישוב לפי מחיר ממוצע של 70 אגורות לדקת שיחה בינלאומית - ש-20 אגורות מהן עוברות למפעיל השיחות הבינלאומי ו-50 אגורות לחברת הסלולר עבור דקת שיחה פנים ארצית ודמי קישורית. מהחישוב עולה כי מדובר בחיסכון של כ-35%: המשתמש הקל ישלם אחרי הרפורמה 46 שקל בחודש במקום 70 שקל לפני הרפורמה, והמשתמש הכבד ישלם 230 שקל בחודש במקום 350 שקל בחודש לפני הרפורמה.

בכל מקרה, שיחה מהטלפון הקווי עדיין משתלמת יותר. כך למשל, לפי דפוסי השימוש שהוצגו, לקוח שידבר מהטלפון הקווי 100 דקות שיחה ישלם רק 20 שקל בחודש, ולקוח שידבר 500 דקות ישלם 100 שקל בחודש. כלומר, מדובר בחיסכון של יותר מ-50% בשיחה מטלפון קווי גם אחרי הרפורמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully