וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז השיקום היחיד לעיוורים ניצל מסגירה

גיל סימה

1.8.2010 / 19:20

לאחר שהיה בסכנת סגירה בשל גירעון עמוק, נראה כי נמצא פתרון למרכז השיקום היחיד בארץ לעיוורים. תוכנית הבראה חדשה סוללת את הדרך להבראת עמותת "מגדלור"

אחרי האיומים לסגירתו של מרכז השיקום היחיד בארץ לעיוורים, מסתמן פתרון שיאפשר למרכז להמשיך ולפעול. משרד הרווחה הגיש היום (חמישי) לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה תוכנית להבראת עמותת "מגדל אור", אשר ככל הנראה תציל אותה מהגירעון הכספי אליו נקלעה.

על פי הסכם המתגבש בין עמותת "מגדל אור", המפעילה את המרכז לעיוורים, למשרד הרווחה, נקבע כי המשרד יעמיד באופן מיידי לרשות קופת הניהול של העמותה מקדמה בסך חצי מיליון שקל, שתקוזז מסכומים שיינתנו לעמותה בגין שירותיה בעתיד.

עוד הוסכם כי המשרד יקצר את הטיפול ברשימת ההמתנה למרכז, במקביל לצעדי התייעלות, צמצום כוח אדם וחסכון שיבטיחו הימנעות מגירעון שוטף ויאזנו את פעילותיה של העמותה.

בנוסף הסכים המשרד לשלם חלק ממשכורתן של המורות במקום, לאחר שקיימו שביתה ארוכה. על פי ההסכם יקבלו המורות משכורת למחצית מימי השביתה, כאשר החצי השני ישולם במסגרת הסדר ההבראה שהעמותה אמורה להגיש.

יו"ר ועד עובדי העמותה, רונית לנדסמן, מסרה בתגובה להסכם: "אני שמחה שכל הצדדים גילו הבנה והתחשבות בטובת ציבור העיוורים בארץ והגיעו למסקנה שאין תחליף להמשך פעילות השיקום בעמותה. ציבור העובדים יתרום את חלקו בהתייעלות ואנו מצפים שכל צד יכבד את ההסכם במלואו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully