וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: המדינה תפצה תורמי איברים חיים

אריאל נוי

1.8.2010 / 18:30

משרד הבריאות הודיע על תוכנית הפיצויים לאלו שתרמו איברים מגופם בעודם בחיים. כחלק מהתוכנית ייהנו התורמים מהחזרים שונים, מימון ביטוח רפואי, אובדן כושר עבודה וביטוח חיים וחופשת החלמה

משרד הבריאות פרסם היום (ראשון) לראשונה את ההנחיות לתוכנית פיצוי תורמים חיים. התוכנית הינה חלק מיישום ההסדר לפיצוי התורמים, הנידון בימים האחרונים במסגרת חוק השתלות איברים משנת 2008. על פי החוק והתוכנית שפורסמה היום, מטרתם להעניק הגנה ראויה לתורמים ולפצותם כראוי.

בפרסום מפורטים תשלומים המתבססים על החזר הוצאות, כגון הפסדי ימי עבודה ונסיעות. בנוסף נקבעו נהלים שנועדו למנוע את הרעת מצבו של התורם עקב תרומתו. כך למשל, נקבעה בחוק זכותו של תורם לקבל מימון מהמדינה לרכישת ביטוח רפואי לשירותים שאינם כלולים בסל, ביטוח אובדן כושר עבודה וביטוח חיים. כמו כן, נקבעה זכותו של התורם לקבל החזר כספי מהמדינה בעד חופשת ההחלמה שלאחר ניתוח התרומה ובעד טיפולים פסיכולוגיים שיעבור עקב אותה תרומה.

מנהלת המרכז הלאומי להשתלות, תמר אשכנזי, אמרה לאחר פרסום התוכנית: "אני לא חושבת שהתוכנית לפיצוי תגדיל את שיעור התורמים. המטרה הייתה לפצות כדי לכסות על איזושהי פגיעה עתידית כמו ימי אשפוז, נסיעות או טיפולים פסיכולוגיים. רצינו לתת לתורם רשת ביטחון זה אומר שישלמו לו ביטוח בריאות נוסף, ביטוח אובדן כושר עבודה וביטוח חיים".

במשרד הבריאות הדגישו שאין לקבוע פיצוי העלול ליצור תמריץ להשתלת אברים עקב ציפייה לטובת הנאה, החורגת מן האינטרס הלגיטימי של השבת מצב התורם לקדמותו. "החזר הוצאות קיים בהרבה מדינות מערביות. הם נותנים פיצוי על אובדן הכנסה או הוצאות נסיעה, אך אנחנו מובילים בזה שאנו נותנים פיצוי גם על טיפול פסיכולוגי וביטוחים שונים, וזכינו על כך להערכה מארגון הבריאות העולמי", הוסיפה אשכנזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully