וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יסיימו לימודיהם בשנקר ויקבלו תואר מספיר

גיל סימה

1.8.2010 / 18:07

המועצה להשכלה גבוהה אינה מכירה בלימודים לתואר ראשון במגמה חדשה לתקשורת חזותית במכללת שנקר, וכתוצאה יקבלו 120 סטודנטים תואר ממכללת ספיר, בה לא למדו מעולם

המועצה להשכלה גבוהה הודיעה היום (ראשון) כי היא אינה מכירה בלימודים לתואר ראשון במגמה לתקשורת חזותית במכללת שנקר. בעקבות כך, 120 סטודנטים שהחלו את לימודיהם לפני כשנה ייאלצו להמשיך את לימודיהם תחת ההכרה האקדמית של מכללת ספיר.

במכתב שנשלח מהמל"ג לנשיאת האוניברסיטה פרופ' יולי תמיר, נכתב כי "בהתחשב במצב המיוחד והקשה שנוצר מבחינת הסטודנטים אשר לא קיבלו את אישור המל"ג, המועצה מחליטה לאמץ פתרון חריג המבוסס על ההנחה שהלימודים במתכונת זו מופסקים כליל במכללת שנקר".

מדובר במסלול לימודים חדשני יחסית אשר נמשך ארבע שנים ומקנה תואר ראשון בתקשורת תחת מגמת תקשורת חזותית. המסלול הוכשר עוד בתקופת כהונתו של הנשיא לשעבר של המכללה, פרופ' אמוץ ויינברג.

הסטודנטים, מדגישים כי לאורך כל הדרך וגם במהלך השנה האחרונה ציינו בפניהם במכללה שענייני רישום התואר והכרתו הוסדרו עם המל"ג, והפרוצדורה אמורה להיפתר בהקדם.
"כשנרשמנו", מספר רוי גולדברג, אחד הסטודנטים בחוג, "התבקשנו לחתום על מסמך שלפיו נקבל תואר בעיצוב עם התאמה מיוחדת לתקשורת חזותית".

"ההרגשה היא שרימו אותי, ממש כמו בעצם בגרון", אמר גולדברג. לדבריו, "אתה משלם בשביל מוצר שבסופו של דבר אתה לא מקבל. יש לי משבר אמון עצום במוסד שהיה אמור להיות האבא והאימא שלי". לאור ההתפתחויות, סטודנטים רבים מן החוג החלו לחפש לעצמם נתיבים שונים כשאחדים מהם הודיעו להנהלת המכללה על עזיבתם את המוסד.

משנקר נמסר בתגובה כי המכללה התבקשה שלא להמשיך בלימודי תקשורת ולהפנות את הסטודנטים למסלול למידה חלופי בשיתוף עם מכללת ספיר וכי הנושא נמצא בבדיקה. בהתאחדות הסטודנטים מציינים כי "הפרשה המביכה מעמידה באור שלילי את אחד ממוסדות הלימוד המובילים במדינה. נעמוד לצד הסטודנטים גם מבחינה משפטית אם יהיה צורך לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully