וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינה בהזעה: שיא חדש בצריכת החשמל

רון רייכמן

1.8.2010 / 16:48

באחד הימים החמים שידענו במהלך הקיץ, מדינת ישראל רשמה - שוב - שיא של כל הזמנים בביקוש לחשמל: 11,110 מגה-ווט. והבשורה לקראת המשך השבוע – החום הכבד נשאר איתנו

החום הכבד הביא לשיא חדש בצריכת החשמל בישראל. חברת החשמל דיווחה כי המשק רשם היום (ראשון) שיא בביקוש לחשמל – 11,110 מגה-ווט. זאת לאחר שבשעות הצהריים נמדדו טמפרטורות הגבוהות ב-6-8 מעלות מהרגיל לעונה באזור ההרים ובפנים הארץ, לצד אחוזי לחות גבוהים. הלילה נרשמו במישור החוף טמפרטורות נדירות של 28 מעלות וזו רק ההתחלה – מהשירות המטאורולוגי נמסר כי גל החום יימשך לאורך כל השבוע.

מחברת החשמל נמסר כי בעקבות עומסי החום הכבדים, הביקוש לחשמל זינק ב-14:30 ל-11,110 מגה-וואט, שיא של כל הזמנים. חברת החשמל סיפקה 10,530 מגה-ווט, מתוך 11,200 מגה-ווט שביכולתה לספק, יצרנים פרטיים סיפקו עוד 380 מגה-ווט ואת שאר התפוקה סיפקו לקוחות עימם לחברה יש הסדר ייצור מיוחד.

בחברת החשמל מבקשים מהציבור להמשיך ולהסיט גם מחר את השימוש במכשירי חשמל עתירי אנרגיה, פרט למזגנים, לשעות הבוקר המוקדמות או לשעות הערב המאוחרות, ובייחוד להשתדל שלא לעשות שימוש במכשירים אלה בין השעות 12.00 ל- 17.00. מדובר בין היתר במכשירים הבאים: מדיח-כלים, במכונת כביסה, בתנור אפיה, בכיריים חשמליים, בדוד חשמלי, בשואב אבק וכדומה. את המזגן ממליצים בחברה לכוון לטמפרטורה של 25 מעלות.

התחזית: החום נשאר איתנו

בתוך כך, בכל הארץ נרשמו עומסי חום כבדים. באזורי ההרים ובפנים הארץ הטמפרטורות הרקיעו שחקים והיו גבוהות ב-6-8 מעלות מהממוצע. להלן מידות החום המקסימליות שנרשמו היום באזורים השונים: בכנרת נרשמו 39-41 מעלות בשעות השיא, באילת 44, בגליל ובשומרון 34-37, בהרי יהודה והר הנגב 38 ובמישור החוף והשפלה נרשמו 29-32 מעלות בשעות הצהריים. מהשירות המטאורולוגי נמסר כי באזור החוף והשפלה נרשמו 60-80% לחות ובהרים 50%.

גם במהלך הלילה מידות החום היו גבוהות באופן חריג. טמפרטורות המינימום שנרשמו בלילה עמדו על 25-26 מעלות ברוב חלקי הארץ, כאשר לאורך מישור החוף הטמפרטורות לא ירדו מ-28 מעלות.

תחזית מזג האוויר להמשך השבוע לא מספקת בשלב זה נחמה. מחר ומחרתיים לא יחול שינוי בטמפרטורות, וברביעי וחמישי תירשם ירידה קלה בטמפרטורות, שתורגש בקושי. לקראת סוף השבוע החום יחזור לשיאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully