וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ומובארק נפגשו: "אסור לאבד זמן"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.8.2010 / 15:14

נשיא המדינה נפגש בקהיר עם הנשיא המצרי ודן עמו בתהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים. דוברו של מובארק ציין כי השיחה בין השניים עסקה בין היתר גם בגרעין האירני

נשיא המדינה שמעון פרס נועד היום (ראשון) בקהיר עם עמיתו המצרי חוסני מובארק ודן עימו בשורה של נושאים, ובראשם בתהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים. כלי התקשורת המצרים דיווחו בתום הפגישה כי מובארק ופרס הדגישו במהלך הפגישה את הצורך להמשיך קדימה בתהליך השלום ולא לאבד זמן נוסף. השניים דנו גם בהחלטת הליגה הערבית לאפשר לרשות לעבור לשיחות ישירות עם ישראל.

דוברו של מובארק, סלימאן עוואד, אמר כי מובארק הבהיר לפרס את עמדתה של מצרים לפיה על המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים להתמקד בשלושה נושאים: הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67', הפסקה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות וקביעת לוח זמנים לשיחות. עוואד הוסיף וציין כי השיחה בין השניים עסקה גם "בדרכים להדק את היחסים האסטרטגיים בין ישראל לפלסטינים, במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט ובפרויקט הגרעין האירני".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר לאפשרות של מעבר לשיחות ישירות עם הפלסטינים. בישיבת שרי הליכוד אמר נתניהו כי "להערכתי שיחות ישירות עם הפלסטינים יתחדשו באמצע אוגוסט". נתניהו התייחס גם לפרסום לפיו חבר צוות המו"מ הפלסטיני, סאיב עריקאת, העביר אליו מסמכים באמצעות האמריקאים, בהם הציעו הפלסטינים פתרון לסכסוך והבהיר כי "מסמך מסוג זה לא הגיע לידיי".

גורמים שהשתתפו בישיבה סיפרו כי נתניהו הוסיף שבשיחות העקיפות, כל צד מבהיר לאמריקאים את עמדתו, והאמריקאים מחליטים אילו מסרים להעביר לצד השני. לוואלה! חדשות נודע עוד כי במהלך הישיבה, המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, דרש לדעת האם בשיחות ישירות ההקפאה תימשך ונתניהו השיב לו כי הוא לא ויתר בעניין הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully