וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין בימין: "לנכד שלך יקראו אחמד בן שרה"

יהושע בריינר

1.8.2010 / 14:16

העסקתם של עובדים פלסטינים ברשתות שיווק מכעיסה את פעילי הימין שיצאו למאבק בתופעה. לטענתם, העובדים הערבים מתרועעים עם יהודיות ועלולים לגרום להתבוללות

פעילי ימין נאבקים בחודשים האחרונים נגד העסקת עובדים פלסטיניים ברשתות שיווק בירושלים ובגוש עציון. הפעילים קוראים להחרים רשתות שיווק למוצרי מזון אשר מעסיקים פועלים פלסטינים. לטענת פעילי הימין, הפועלים הערבים מתחברים עם העובדות ברשתות, מה שעלול להביא להתבוללות ולנישואי תערובת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכרוזים שונים שנתלו כנגד מספר רשתות נכתב "אתה רוצה שלנכד שלך יקראו אחמד בן שרה?", ובהם קריאה להחרים את הרשתות, עד אשר יפסיקו להעסיק פועלים פלסטיניים כעובדים.

באחרונה, לדוגמא, נפתח סניף של רשת "רמי לוי" בצומת גוש עציון, שזכה באופן מיידי להצלחה גדולה. אלא שפעילי הימין החלו להדביק כרוזים תחת הכותרת "רמי לוי טוב לערבים", וקראו להחרים באופן מיידי את הסניף, שכן במקום עובדים פלסטיניים תושבי האיזור, שבפועל, לטענת הפעילים, מתרועעים עם הנשים העובדות במקום ומובילים לזוגות מעורבים. "העובדים מבית לחם, הקונים מחלחול, והבת שלך?", נכתב בכרוז, "שלנכד שלך לא יקראו אחמד!". הכרוזים נתלו לא רק באיזור גוש עציון אלא גם באיזור חברון.

לא רק רשת "רמי לוי" נמצאת תחת המתקפה. בכרוז שנתלה לפני מספר שבועות בשכונת גבעת שאול בירושלים, נתלתה תמונה של צעיר ערבי, שלטענת הפעילים עובד בסניף של רשת "יש" המקומית, משוחח עם ישראלית.

הרב יצחק שפירא תומך במהלך

מי שיזם את הפעולות כנגד ההתערבבות של ערבים עם יהודים הם פעילי ימין מפסגת זאב ושכונת נווה יעקב שבצפון ירושלים, שמנהלים מאבק בשנה האחרונה כנגד ערבים שעברו להתגורר בשכונות. מאבקם מקבל חשיפה גדולה בעלון "הקול היהודי" המופץ באינטרנט, ובו סיקור נרחב על מאבק לסילוק תושבים ערבים מהשכונה. הפעילים מקבלים גיבוי ותמיכה מפעילי ימין אחרים ביצהר, ובין היתר גם מראש ישיבת "עוד יוסף חי" הרב יצחק שפירא המנהל עימם קשר קבוע "לשמירה על פסגת זאב יהודית", להגדרת הפעילים.

בעלון מסוקרת מדי שבוע הפעילות נגד הערבים ברשתות השיווק ובשכונות בירושלים, כשהם מגדירים זאת כמאבק על עתיד העם היהודי. "לא רק שהם מעזים להתחיל עם בנות יהודיות, יש כאן גם מאבק עקרוני על עבודה עברית ומתן פרנסה לאויבים במקום ליהודים", אומר אחד הפעילים.

מרשת שופרסל, המפעילה את רשת "יש" נמסר בתגובה כי "בסניפי הרשת מועסקים עובדים בני כל הלאומים. כך נהגנו בעבר וכך בכוונתנו להמשיך ולנהוג גם בעתיד". תגובת רמי לוי: "אנו פועלים על פי חוק ונמשיך להעסיק עובדים ללא הבדל של גזע דת או מין. האנשים הללו שמפיצים את הכרוזים הם אנשים שחיים ורוצים להמשיך את הסכסוך בין שני העמים. אני אישית נגד התבוללות ואנחנו עושים הכל כדי שלא תהיה התבוללות בעם, יותר מכל אלה שמדברים נגדנו. מי שעושה את כל הרעש הזה הם המתחרים שלנו שממציאים המצאות בגלל שפתחנו סניף בגוש עציון, על רקע המחירים הזולים אצלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully