וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשקלון לאחר הגראד: "הפחדים הישנים חוזרים"

גיל סימה

1.8.2010 / 14:01

סוף שבוע סוער עבר על תושבי אשקלון, במהלכו נורה טיל גראד לעיר וכן פצצות מרגמה ליישובים סמוכים. פתיחת שנת הלימודים בעיר מוטלת בספק, מאחר שמוסדות חינוך רבים אינם ממוגנים

רויטרס

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

רקטת הגראד שנפלה ביום שישי סמוך לבתי מגורים באשקלון, מתסיסה את המצב בעיר. היעדר המיגון במרבית מבני החינוך בעיר, עלול לגרום להשבתת מערכת החינוך באחד בספטמבר. מסקירה של מוסדות החינוך עולה כי מאז מבצע "עופרת יצוקה" נעשו עבודות מיגון במספר בתי ספר וגני ילדים בעיר. אולם, מרבית המוסדות אשר הוקמו בשנות ה-50, נעדרי תשתיות מיגון ואינם עומדים בתקני פיקוד העורף.

בית הספר היסודי "אור מנחם" השייך לרשת מוסדות חב"ד הוא אחד מבתי הספר שאינם ממוגנים. תקרת אזבסט, קירות גבס והיעדר מקלטים – בתנאים אלו ילמדו 400 הילדים הרשומים בו. "הונחינו שברגע ששומעים את האזעקה עלינו להתחבא מתחת לשולחנות אבל מה זה יעזור אם דרך התקרה חודר כל דבר, כולל גשם בחורף", אומר משה וילנקין, מנהל הרשת ואחראי על כ-18 גני ילדים ו-4 בתי ספר יסודיים ותיכוניים.

וילנקין שבע מהבטחות. לדבריו, עוד מימי "עופרת יצוקה" הבטיחו לו כי תלמידי הרשת יעברו למבנה חינוך אחר בעיר, אולם בפועל דבר לא נעשה. "במצב הנוכחי לא נוכל לפתוח את השנה, נתכנס שוב לקראת אחד בספטמבר", הוא אומר.

חברי ועד ההורים בבית הספר "בית יחזקאל" זועמים על הגורמים האמורים לדבריהם להיות אחראים על ביטחון ילדיהם. "זוהי הפקרות, לוקחים 600 ילדים וחושפים אותם לטילים", אומר שמוליק גנץ, חבר הוועד. יסודותיו של ביה"ס נוצקו עוד בשנות קום המדינה והתקרות עשויות מעץ שברירי דרכו חודרים לכיתה עצמים וחפצים הנזרקים מבחוץ. "גם פיקוד העורף שסייר כאן אמר מפורשות שזהו לא מבנה מתאים ללמוד בו, לא במצב שגרתי ובוודאי לא כשנופלים טילים", הוא אומר.

ראש העירייה בני וקנין מצטרף להורים ולגורמי החינוך בקריאה לממשלה להכריז שבמצב הקיים עירו לא תוכל לפתוח את שנת הלימודים כסדרה. לתרעומת של ההורים נלווית בין היתר גם עתירה לבג"ץ הדורשת ממשרד הביטחון לחדש את עבודות המיגון שהופסקה מספר חודשים לאחר מבצע עופרת יצוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully