וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

1.8.2010 / 10:02

חושבים לחתוך לפינצ'ר שלכם את הזנב כי אולי זה יפה יותר? ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של פורינה, מוציא לכם את הרעיון הזה מהראש

החתולה שלי משלשלת בחודשיים האחרונים. היא הולכת לארגז כ-4 פעמים ביום. החלפתי לה אוכל ולא עזר אח"כ קניתי מהווטרינר מזון רפואי של חברה אחרת וגם זה לא עזר. מבחינת תרופות היא קיבלה הכל. מה עושים?

אני בטוח כי את והחתולה סובלים יחד מהשלשול והריחות. נראה כי אין מנוס מאשר לחקור יותר לעומק את הבעיה ולברר מה גורם לבעיית הספיגה הנמוכה של המזון. יש אפשרויות שונות כמו טפילים, אי ספיקת לבלב, דלקת של הלבלב, דלקת מעיים , מעי רגיז, אי ספיגה של המעי ועוד.

הדרכים לברר ולאבחן את הבעיה הן על ידי בדיקת צואה ובדיקות דם. בבדיקות דם ניתן לבדוק תפקודי לבלב ואפשרות של דלקת לבלב ודלקת מעיים. על ידי בדיקת צואה אפשר לברר אפשרות של טפילים ואפשרויות הקשורות לספיגה נמוכה. בכל מקרה לאחר אבחון מדויק אפשר יהיה להגיע לפיתרון טוב אך התגובה לטיפול היא לעיתים איטית ולכן אין "פתרונות קסם " מהירים כמו החלפת המזון. מנגד,במקרים של דלקת מעיים קלה החלפת מזון למזון רפואי וטיפול עם פרוביוטיקה וכו' עוזרת במהירות. במקרים מורכבים יותר חייבים לשאוף לאבחנה מדויקת יותר. ניתן לערוך גם צילומים עם חומר ניגודי ואולטראסאונד כדי להשלים את המידע החסר לאבחון.

יש לי כלבה מעורבת שמצאתי לפני כ-12.5 שנים ועיקרתי אותה לאחר המחזור הראשון. לאחרונה התגלו אצלה גושים בבטן. הווטרינר אמר שיכול להיות שזה סרטני ושהניתוח יעלה כ-1000 שקלים אך תוצאותיו אינן מובטחות. איזו אופציה נוספת יש לי?

אני מבין מהתיאור כי מדובר בגידולי עטין. גידולים אלו יכולים להיות ממאירים ויכולים להיות לא ממאירים וחשוב לנסות להסירם במלואם בהקדם ולשלוח לאבחון של פתולוג. לפני הניתוח אני ממליץ לבצע בדיקות דם מקדימות וצילומי חזה. הבדיקות ימנעו סיכוני הרדמה מיותרים ויתנו מידע על אפשרות של גרורות בריאות ובכבד. גידולי עטין נפוצים בכלבות וקשורים לפעילות הורמונאלית. אכן עיקור בגיל צעיר יכול למנוע זאת אך לא ב-100% .

יש לי חתולה בת 15 ומזה כמה שבועות בכל פעם כשהיא מטילה צואה היא מיללת מכאב. לעיתים, אם אני לא "מכוון" אותה לארגז החול היא עושה את צרכיה בכל מקום. הווטרינר אמר שחתולה זקנה ואין הרבה מה לעשות, אבל אפשר למנוע ממנה את הכאבים?

נשמע כי החתולה סובלת מבעיית עצירות או קושי אחר במתן צואה, ושווה לברר מה הסיבה. אולי יש לה מעי עצל והצטברות נוראית של צואה, אולי יש בעיה אחרת או פצע המכאיב לה בזמן שעושה את צרכיה. בידקו את העניין אצל הווטרינר. אפשר לבצע צילומי רנטגן ולנסות להגיע לאבחנה מדויקת יותר. יש מזונות רפואיים או תוספת של סיבים כמו פסיליום שיכולים לרכך את הצואה ולעזור לה. פסיליום היא אבקה של סיבים שלא טעימים כל כך אך ניתן לערבב עם שימורים טובים ואז זה טעים מאד. כפית פעמיים ביום יכולה לעזור.

האם מזיק לחתוך את הזנב לכלבי פינצ'ר ולמה בכלל נהוג לעשות את זה?

מזיק, כואב, מיותר ובניגוד לחוק. העונש המרבי הוא שלוש שנות מאסר. וטרינר העושה זאת עלול לאבד רישיונו. היום כבר לא עושים זאת יותר וזה נחשב פרימיטיבי ואסור.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully