וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: "מו"מ ישיר - אם יכלול סדר יום"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.8.2010 / 8:42

מקור פלסטיני בכיר מסר לעיתון ערבי, כי בכוונת הרשות להודיע לארה"ב על מוכנותה להיכנס לשיחות ישירות "בתנאי שאלו יכללו סדר יום"

"בכוונתנו להודיע לאמריקאים שאנחנו מוכנים לעבור למשא ומתן ישיר בתנאי שהם יכללו סדר יום" – כך אמר (ראשון) מקור פלסטיני בכיר לעיתון 'א-שרק אל-אווסט' היוצא לאור בלונדון. "יו"ר הרשות אבו מאזן אינו מתנגד למשא ומתן ישיר. אנחנו מוכנים לשיחות ישירות עם סדר יום, שעליו לכלול בראש ובראשונה את נושא ההתנחלויות וכן את נושא גבולות 67'".

המקור אמר עוד כי בניגוד לדבריו של בכיר הרשות סאיב עריקאת לפיהם אבו מאזן שבע רצון מהחלטת הליגה הערבית, הרי שהוא "מודאג" מההחלטה לתת לו אור ירוק לפתוח במשא ומתן ישיר עם ישראל. לדברי המקור, אבו מאזן רואה בהחלטה "בריחה מאחריות והעברת הכדור אל מגרשו".

העיתון ציטט עוד את עריקאת באומרו כי הפלסטינים מוכנים לקיים פגישה פלסטינית-ישראלית-אמריקאית "במטרה לדון בסדר היום של המשא ומתן". בהתייחסו להחלטת הליגה הערבית אמר כי היא לא אומרת 'לא' ולא אומרת 'כן' למשא ומתן ישיר: "ההחלטה מבהירה מהם עקרונות המשא ומתן ומדגישה כי הערבים אינם מתנגדים לשיחות ישירות אלא טוענת כי המפתח ביד נתניהו".

בתוך כך, היום צפוי נשיא המדינה שמעון פרס להיפגש בקהיר עם עמיתו המצרי חוסני מובארק. גורם מצרי בכיר מסר לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון כי הפגישה תיערך על רקע החלטת הליגה הערבית לאפשר שיחות ישירות. "מובארק יבהיר לפרס כי על ישראל לגלות גמישות נוספת בעמדתה, בעיקר בכל הנוגע לעקרונות המשא ומתן ולקבלת קווי 67' כבסיס לשיחות", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully