וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט לנתניהו: "גלעד אינו נכס נדל"ן"

אריאל נוי

31.7.2010 / 23:27

כאלף איש השתתפו בעצרת למען החייל החטוף גלעד שליט בראשל"צ לקראת ציון 1,500 ימים של גלעד בשבי. בעצרת קרא אביו לרה"מ: "זכור מה שכל חטוף ושבוי יודע - בשבי אין מחר"

בני משפחת שליט השתתפו הערב (שבת) בעצרת הזדהות לבנם החטוף, גלעד שליט, שהתקיימה ברחבת עיריית ראשון לציון לקראת ציון 1,500 ימים של גלעד בשבי חמאס. לפי הערכות המשטרה, כאלף איש באו לתמוך בבני המשפחה במקום. אביו של גלעד, נעם שליט, אמר במהלך העצרת: "השבוע כאשר אנו מציינים 1,500 ימים לשבי של גלעד בננו, 1,500 ימים ארוכים ועצובים, אני פונה אליך ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, אני פונה אליך ואל כל אלו בסביבתך שמייעצים לך, מפחידים אותך ומציירים לך תסריטי אימה. אנחנו אומרים לכם הערב - עם ישראל אמר את דברו".

שליט המשיך ואמר כי "אלפי אזרחים מכל רחבי הארץ ממשיכים לפקוד את אוהל המחאה הסמוך לביתך, ממשיכים להגיע ולתמוך ולהזדהות, כאשר המכנה המשותף לכולם הוא דבר אחד בלבד, דרישה אחת שכולם מביעים בקול רם, צלול וברור, דרישה אחת בלתי מתפשרת – סיים את הפרשה העצובה הזו, פרשה שהיא אות קלון למדינת ישראל". לדבריו, "העם בחר בך והעם דורש לשחרר את גלעד מיד. אל תחזור על דברי האיוולת של קודמך שאמר: לא נורא אם השבוי יצטרך להישאר עוד קצת בשבי. אל תתעלם מקול העם, אל תתעלם מרצון העם. זכור זאת וזכור מה שכל חטוף ושבוי יודע: בשבי אין מחר".

"אני חוזר ואומר בכאב רב, בננו גלעד קבור חי בעזה", אמר שליט, "בנימין נתניהו - הפסק להתעלל בו. חייל צה"ל שבוי אינו נכס נדל"ן שמחירו נקבע בשוק לפי היצע וביקוש". שליט אף פנה לפלסטינים וקרא להם לא להחמיץ את העסקה הגרמנית המונחת על שולחן הדיונים בימים אלו. "בערב החגים הקדושים המשותפים לנו ולכם, הפעילו לחץ על מנהיגכם, כי הגיע הזמן שייתעלו מעל האינטרסים הפוליטיים שלהם וסוף סוף ידאגו לאינטרסים של האזרחים הפשוטים ושל משפחות האסירים הכלואים בישראל".

ראש עיריית ראשל"צ, דב צור, נאם גם הוא בעצרת ואמר: "גלעד הבן של המדינה. אני פונה לממשלת ישראל ולעומד בראשה נטל האחריות עליך גדול וברור. ילדי ראשל"צ המתגייסים בימים אלה לצה"ל ועם ישראל כולו חייב לדעת שמצוות פדיון השבויים היא חובה, זכות ואין דרך אחרת בה אנו אמורים לנהוג. ממשלת ישראל, אני קורא לך - שחררי את גלעד כאן ועכשיו".

"חבל על כל דקה"

אל"מ אמנון שרון, פדוי שבי מסוריה במלחמת יום הכיפורים דיבר גם הוא בעצרת וסיפר סיפורו: "במלחמת יום הכיפורים נפלתי בשבי הסורי. שם כתשו אותי לחתיכות. שברו אותי פיזית ורוחנית. אמרו לי שהמדינה לא רוצה אותי. אני לא האמנתי להם. ידעתי שהצבא עושה את הכל כדי להחזיר אותי וכך גם הממשלה. כמפקד בשריון ידעתי שלא מפקירים חייל. לא מפקירים פצועים. לא מפקירים שבויים. תמורתי החזירה ממשלת ישראל מאות חיילים וקצינים סורים. אני אומר לכם מה קרה מאז. הגבול הסורי הוא הגבול השקט ביותר. אסור לנו לפחד לעשות הסכמים. ארבע שנים זה יותר מדי זמן. חבל על כל דקה. הממשלה חייבת להחזיר את גלעד עכשיו".

מוקדם יותר היום ביקרה באוהל המחאה אשר מול מעונו של ראש הממשלה בירושלים מיכל לניר, רעייתו מפקד טיסת 101 אבי לניר, שנפל ועונה למוות בשבי הסורי בשנת 1973. מחר בשעה 8:45 בבוקר, תפגין המשפחה מול משרד ראש הממשלה ותזכיר לו שבנה גלעד יציין 1500 ימים במרתפי החמאס ביום שלישי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully