וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרום משוכנעים: "אנו לקראת הסלמה נוספת"

רמי שני ופנחס וולף

1.8.2010 / 1:34

ראש המועצה האזורית שער הנגב קרא לממשלה להעביר את תקציבי המיגון למוסדות החינוך באזור, זאת לאחר שאמש פגעה רקטת קסאם במבנה המשמש לטיפול בבעלי צרכים מיוחדים וגרמה לנזק רב

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עידן גוראל)

"עושה רושם שאנחנו לקראת הסלמה נוספת", כך אמר אמש (שבת) ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, לאחר שרקטת קסאם נפלה ופגעה בבניין באזור. "המבנה משמש ביום יום לסיוע לנכים, לחולים ולנפגעי פעולות איבה. הוא נפגע כבר פעמיים בעבר. אני תובע בזאת מממשלת ישראל לבצע את החלטתה מינואר 2010 ולהקצות מיידית את התקציב שהיא בעצמה הודיעה שהיא מקצה לטובת מיגון מוסדות החינוך בעוטף עזה", הוסיף שוסטר.

הרקטה התפוצצה במועצה האזורית שער הנגב, לאחר שהתראת "צבע אדום" הושמעה בשדרות וביישובים הסמוכים. לא דווח על נפגעים וכוחות הביטחון איתרו את שרידי הרקטה, שפגעה במבנה לטיפול בבעלי צרכים מיוחדים ופצועים, בקריית החינוך שער הנגב. מדובר במבנה השייך למרכז הפיזיותרפי בספיר, המחזיק בתוכו מכשירי כושר רבים וציוד נוסף. נזק כבד מאוד נגרם למקום, בין היתר לחדרי טיפול לקשישים וילדים, הנמצאים בקומה השניה במבנה.

הירי אמש הגיע לאחר ששלשום בבוקר נפלה רקטת גראד במרכז אשקלון, שנחתה סמוך לבניין מגורים, ושמונה בני אדם לקו בחרדה. במהלך יום שישי נורו שתי פצצות מרגמה לאזור מועצת אשכול.

בתגובה לירי תקף צה"ל ברצועת עזה ובתקיפה נהרג אחד ממפקדי השטח הבכירים של הזרוע הצבאית של חמאס - גדודי עד א-דין אל-קסאם. דובר צה"ל הודיע כי "כלי טיס של חיל-האוויר תקפו במהלך הלילה שלושה יעדי טרור ברצועת עזה: אתר טרור בצפון רצועת עזה, אתר לייצור אמצעי לחימה במרכז הרצועה ומנהרה להברחת אמצעי לחימה בדרום הרצועה. זוהו פגיעות מדויקות במטרות וכל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם". בצה"ל הדגישו כי התקיפה מהווה תגובה לירי רקטת הגראד לעבר אשקלון הבוקר וציינו כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה ולשימור השקט בה".

חמאס הגיב לתקיפת צה"ל והאשים את ישראל בניסיון לערער את היציבות באזור בעקבות החלטת הליגה הערבית להעניק לרשות הפלסטינית לקיים משא ומתן ישיר עם ישראל. דובר חמאס בעזה סאמי אבו זוהרי אמר כי "להסלמה הזו יש עיתוי מכוון: זוהי תגובה על ההחלטה הערבית לאפשר לאבו מאזן לנהל משא ומתן ישיר ומטרתה לפגוע ביציבות וברגיעה ברצועת עזה וליצור מבוכה ובלגן". לדבריו, ישראל לא תצליח לשבור את כוח הרצון הפלסטיני.

"לגדוע את הטפטוף בטרם ייהפך לגשם"

סגן השר לפיתוח הנגב והגליל איוב קרא (הליכוד) אמר בתגובה לירי כי "ירי הרקטה בשעה האחרונה לשדרות, כמו גם הירי לאשקלון ביום שישי, מחייבים המשך תגובה נחושה ומרתיעה, שתגדע את טפטופי הרקטות בטרם יהפכו לגשם קטלני". קרא, אמר את הדברים במהלך מסע הסברה שהוא מקיים בוושינגטון, לפני שנכנס למפגש עם נוצרים אוהבי ישראל. קרא הוסיף וציין כי "בשיחותיי עם גורמי הממשל האמריקאי ועם גורמי או"ם בשעות האחרונות, אני מבהיר להם את העובדה שישראל לא תוכל לעמוד בחיבוק ידיים מול ההתגרויות האחרונות".

ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה), חבר בוועדת חוץ וביטחון, אמר בתגובה לירי הרקטה כי "למרות שהסלמה בעימות מנוגדת לאינטרס של חמאס, שיגור רקטות נוספות עלול להביא להחרפה ששני הצדדים אינם מעוניינים בה. המסר הישראלי לחמאס צריך להיות ברור: ממשל חמאס נושא באחריות לכל ירי לעבר ישראל, וכל פעולה תזכה לתגובה חריפה שתפגע בפעלי הטרור וביציבות המשטר של חמאס".

ח"כ זאב ביילסקי (קדימה), החבר אף הוא וועדת חוץ וביטחון אמר כי "ירי רקטה נוספת לעבר ישראל הוא דבר חמור ומסוכן. אין להשלים עם מצב זה ואסור לחזור לשמונה השנים שקדמו למבצע עופרת יצוקה. מדינת ישראל מחויבת להגן על תושביה ולעשות את הנדרש על מנת לעצור את ירי הרקטות לעבר ישראל".


השתתף בהכנת הידיעה: גיל סימה

(עדכון ראשון - 21:54 .31.7.2010)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully