וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשבתם שאתמול היה לכם חם? חכו מה יהיה היום

אריאל נוי

1.8.2010 / 0:02

עומסי חום כבדים עד קיצוניים נמדדו אתמול בכ-90% מתחנות השירות המטאורולוגי. בצפת נמדדו 39 מעלות, באילת 43. עומס החום הקיצוני צפוי להמשך גם בימים הקרובים

החום הכבד ששרר אתמול (שבת) בכל רחבי הארץ לא מתכוון ללכת לשום מקום. במהלך היום נמדדו 39 מעלות בצפת, 38 מעלות ברמת הגולן, הטמפרטורות בטבריה טיפסו מעל ל-40 מעלות, והגיעו אף ל-43 מעלות בדרום ים המלח. עומסי חום כבדים עד קיצוניים נמדדו בכ-90% מתחנות השירות המטאורולוגי.

מהשירות המטאורולוגי נמסר כי בנוסף לעלייה של 2-4 מעלות לעומת הטמפרטורות הרגילות לעונה, נרשמו גם אחוזי לחות גבוהים שיוצרים יחד עומס חום כבד במיוחד. השרב ששרר אתמול בכל רחבי הארץ, צפוי להמשך גם בימים הקרובים.

הלילה יוסיף להיות חם מהרגיל. ברמת הגולן יגיעו הטמפרטורות בשעות הלילה ל-26, בכנרת הן יעמדו על 28 בלילה, בחיפה -27 בלילה, ובמישור החוף יירשמו 25 מעלות בשעות הלילה, כמו גם בירושלים ובבאר שבע. באילת צפויות להרשם 32 מעלות בשעות הלילה.

גם היום יהיה שרבי בפנים הארץ ובהרים הגבוהים. בחוף, בשפלה ובצפון הנגב יהיה הביל וייתכנו הגבלות ראות. היום תהיה ירידה קלה בטמפרטורות בצפון ובמרכז, ועלייה בלחות, אך בדרום תהיה דווקא עלייה בטמפרטורות. לפי התחזית הצפויה בירושלים, טבריה, קצרין, צפת ובאר שבע יירשמו מחר 37 מעלות בשעות השיא, באילת יטפסו המעלות עד ל-43 מעלות ואילו בתל אביב יירשמו רק 32 מעלות, אך עם אחוזי לחות גבוהים.

גם בהמשך השבוע לא יהיה קל יותר. ביום שני תהיה אמנם ירידה קלה נוספת בטמפרטורות, אך עדיין יהיה חם במידה ניכרת מהרגיל, עם עומסי חום כבדים ברוב האזורים. ביום שלישי תהיה עוד הקלה בחום, אך היא תורגש בעיקר בהרים ועדיין יהיה חם מהרגיל. ביום רביעי צפויה עוד ירידה קלה בטמפרטורות, אך עדיין יהיה חם במעט מהרגיל. ביום חמישי לא יהיה שינוי ניכר בטמפרטורות ובעומסי החום.

חברת החשמל קראה לצמצם את הצריכה בשעות העומס

בשירות המטאורולוגי הזהירו כבר אתמול כי עקב מזג האוויר השרבי, נדרש הציבור להקפיד על כללי בטיחות אש. בעקבות גל החום משרד הבריאות קרא שלשום לציבור לשמור על כללי התנהגות בקיץ, ובכלל זה הקפדה על שתייה מרובה וחבישת כובע. בקרב אוכלוסיות רגישות כמו קשישים ותינוקות, יש להקפיד עוד יותר ולהשתדל להישאר ברוב שעות היום במקומות ממוזגים.

חברת החשמל קראה לציבור לקוחותיה להסיט את השימוש במכשירי חשמל עתירי אנרגיה לשעות הבוקר המוקדמות או לשעות הערב המאוחרות, ובמיוחד להשתדל לא לעשות שימוש במכשירים אלה בין השעות 12.00 ל-17.00.

חברת החשמל צופה שהביקוש לחשמל במשק יגיע לכ-10,800-10,600 מגוואט חשמל, מהם חברת החשמל צפויה לספק עד כ- 10,200 מגוואט ואת שאר הביקוש יספקו יצרני חשמל פרטיים. מערכת ייצור החשמל ערוכה לביקושים גבוהים, אך עם זאת עקב גל החום הצפוי השבוע ורמת הרזרבה הנמוכה הקיימת במשק החשמל, קיים חשש כי כל תקלה שתתרחש ביחידת ייצור, תציב את המערכת בפני מחסור בחשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully