וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב לוחצת על הרשות לפתוח במו"מ ישיר"

ניר יהב. כתבנו לענייני ערבים

31.7.2010 / 18:13

חברת הוועד הפועל של אש"ף חנאן עשראווי אמרה בראיון לעיתון "אל קודס אל ערבי" כי הממשל האמריקאי איים לבודד את הרשות אם לא תפתח במו"מ ישיר עם ישראל

חברת הוועד הפועל של אש"ף, חנאן עשראווי, אמרה היום (שבת) בראיון לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון, כי הממשל האמריקאי איים לנתק את היחסים עם הרשות הפלסטינית אם יו"ר הרשות אבו מאזן לא יסכים לעבור למשא ומתן ישיר עם ישראל. לדבריה, "ארה"ב איימה לבודד את הרשות אם זו תסרב לפתוח בשיחות ישירות. הדברים הגיעו לרמה של סחיטה".

עשראווי אמרה לעיתון כי להנהגה הפלסטינית נרמז שסירוב יגרור הפסקה של הסיוע הכספי הבינלאומי לרשות. היא ציינה עוד כי מעולם לא ראתה לחצים מסוג כזה על הרשות הפלסטינית.

בתוך כך, הכחיש חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, את הדיווח לפיו ההנהגה הפלסטינית מתכוונת לעבור למשא ומתן ישיר עם ישראל לאחר עיד אל-פיטר. "הסוגיה היא לא מועד המשא ומתן הישיר - לפני או אחרי החג. אנחנו רוצים לחדש את המשא ומתן אבל המפתח בידו של נתניהו. ברגע שהוא יחליט להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, כולל בירושלים, ויסכים לגבולות שתי המדינות - נעבור לשיחות ישירות".

"99 אחוז ממה שהתקשורת הישראלית אומרת הוא שקר", הוסיף. "ישראל משגרת בלוני ניסוי כל שעה בערך". עריקאת הכחיש גם את הדיווח לפיו מצרים תיכנס כמתווכת בין ישראל לפלסטינים.

אתמול דווח בעיתון "אל חיאת" היוצא לאור בלונדון מפי מקורות פלסטינים כי נשיא ארה"ב ברק אובמה שיגר מכתב ליו"ר הרשות אבו מאזן, שבו איים עליו בהטלת סנקציות החל מאוגוסט אם הפלסטינים לא יסכימו לנהל שיחות ישירות.

ביום חמישי החליטה הליגה הערבית לאפשר לאבו מאזן לפתוח במשא ומתן ישיר עם ישראל. שר החוץ של קטאר אמר בתום ישיבת שרי החוץ בקהיר כי שרי החוץ של הליגה הערבית החליטו לאפשר, בעיקרון, ליושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן לפתוח במשא ומתן ישיר עם ישראל. יחד עם זאת, האישור הוא עקרוני בלבד, והמעבר לשיחות ישירות נתון לשיקולו של ראש הרשות הפלסטינית עצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully