וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכשיר בו משתמשים בלחימה הציל חייו של תינוק

אריאל נוי

31.7.2010 / 14:49

מכשיר המשמש את רופאי הצבא האמריקאי בקרבות באפגניסטן הציל תינוק שהגיע למיון ילדים ברמב"ם. מנהל חדר מיון ילדים: המכשיר המהפכני הציל את התינוק. הוא כבר היה במצב קריטי"

חייו של תינוק בן שבוע, תושב אחד הכפרים בגליל שהגיע אמש (שישי) למיון ילדים ברמב"ם, ניצלו הודות לשימוש במכשיר להחדרת עירוי ותרופות ישירות לתוך העצם. המכשיר מיועד למקרים בהם בלתי ניתן לאתר ורידים להחדרת העירוי. מדובר במכשיר חצי אוטומטי דמוי מקדח שבקצהו מחט עדינה אשר נעשה בו שימוש נרחב על ידי הצבא האמריקאי בזירות לחימה, כמו באפגניסטן. המכשיר מחדיר מחט ישירות לתוך העצם ומעביר את התרופות והנוזלים הנדרשים ישירות לתוך לשד העצם. (שמהווה באופן מעשי וריד לכל דבר ולכן ניתן להזרים לתוכו תרופות נוזלים א.נ).

הניסיון שנצבר במיון הילדים בבית החולים רמב"ם, שקולט אליו לעיתים ילדים במצב קשה וכן את מרבית מקרי ההחייאה בילדים באזור הצפון, מחייב לעיתים שימוש בטכניקות שמושאלות מהעולם הצבאי . ד"ר איתי שביט, מנהל מיון ילדים ברמב"ם, החליט להצטייד במכשיר מסוג זה והכשיר את כל הצוות הרפואי להשתמש בו." המכשיר מאפשר קידוח לתוך העצם קידוח מאד עדין ולא כואב. ברגע שהמכשיר מזהה עצם חלולה מחדירים לשם תרופות וכדומה. עד עכשיו לא היה פיתרון לרפואה למצב הזה לתינוקות שבו מחפשים וריד. " אמר ד"ר שביט לוואלה! חדשות.

התינוק בן השבוע הגיע עם לחץ דם נמוך ביותר, וסימני חיים דועכים. הוא היה במצב קריטי לדברי שביט "ממש לפני הסוף". מאוחר יותר התברר שמדובר במום לבבי קשה. המום הלבבי גורם לכך שהדם לא עובר מהלב אל האיברים האחרים. מאחר שהתינוק היה במצב כה קשה, לא ניתן היה לאתר וריד להחדרת עירוי תרופות. לכן החליטו הרופאות שהיו בתורנות הלילה לעשות שימוש במכשיר החדש. "המכשיר מגיע לעצם ואז משחרר את המחט ואפשר לחבר אליה כל דבר ואז זה כמו עירוי נוזלים רגיל.
זה מה שהציל את התינוק" מסביר ד"ר שביט. תוך מספר דקות התינוק התייצב והועבר למחלקת טיפול נמרץ ילדים. מצבו מוגדר עדיין קשה, וגם אחרי שיתייצב הוא יצטרך לקבל תרופות למשך תקופה ארוכה ולאחר מכן להתחיל בסדרת ניתוחים לטיפול במום הקשה שממנו הוא סובל. "התינוק היה במרחק של דקות ספורות ממוות העניין הוא פה של חיים ומוות של ילד שכל החיים לפניו. זה מאד מרגש לדעת שיש מכשירים שיכולים להציל חיים של תינוק" אומר ד"ר איתי שביט, "למעשה, ללא האפשרות להחדיר לו מיידית תרופות ונוזלים ע"י המכשיר החדש, הוא לא היה מחזיק מעמד. עכשיו מצבו יציב, הצלחנו לתת לו הזדמנות לחיות, ואנחנו אופטימיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully