וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התקיפה בעזה - תגובה להחלטת הליגה הערבית"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.7.2010 / 14:06

חמאס מאשים את ישראל בניסיון לערער את היציבות באזור בעקבות החלטת הליגה הערבית לאפשר לרשות הפלסטינית לקיים מו"מ ישיר עם ישראל. דובר חמאס אמר כי "להסלמה עיתוי מכוון. זוהי תגובה על ההחלטה הערבית לאפשר לאבו מאזן לנהל מו"מ ישיר ומטרתה לפגוע ביציבות וברגיעה"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל)

חמאס הגיב היום (שבת) לתקיפת צה"ל אתמול ברצועת עזה בה נהרג אחד ממפקדי השטח הבכירים של הזרוע הצבאית של הארגון והאשים את ישראל בניסיון לערער את היציבות באזור בעקבות החלטת הליגה הערבית להעניק לרשות הפלסטינית לקיים משא ומתן ישיר עם ישראל. דובר חמאס בעזה סאמי אבו זוהרי אמר כי "להסלמה הזו יש עיתוי מכוון: זוהי תגובה על ההחלטה הערבית לאפשר לאבו מאזן לנהל משא ומתן ישיר ומטרתה לפגוע ביציבות וברגיעה ברצועת עזה וליצור מבוכה ובלגן". לדבריו, ישראל לא תצליח לשבור את כוח הרצון הפלסטיני.

בכיר חמאס איסמעיל רדוואן אמר גם הוא כי התקיפה היא כתוצאה מהחלטת הליגה הערבית להעניק לרשות הפלסטינית אור ירוק לקיים משא ומתן ישיר עם ישראל. הוא הוסיף כי "לליגה הערבית אין שום סמכות להעניק לגיטימציה וגושפנקא לפתיחת משא ומתן ישיר. זהו סמכותו של העם הפלסטיני. עדיף שהליגה לא תתערב בנושא הזה".

דובר צה"ל אישר היום כי "כלי טיס של חיל-האוויר תקפו במהלך הלילה שלושה יעדי טרור ברצועת עזה: אתר טרור בצפון רצועת עזה, אתר לייצור אמצעי לחימה במרכז הרצועה ומנהרה להברחת אמצעי לחימה בדרום הרצועה. זוהו פגיעות מדויקות במטרות וכל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם". בצה"ל הדגישו כי התקיפה מהווה תגובה לירי רקטת הגראד לעבר אשקלון הבוקר וציינו כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה ולשימור השקט בה".


ביום חמישי החליטה הליגה הערבית לאפשר לאבו מאזן לפתוח במשא ומתן ישיר עם ישראל. שר החוץ של קטאר אמר בתום ישיבת שרי החוץ בקהיר כי שרי החוץ של הליגה הערבית החליטו לאפשר, בעיקרון, ליושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן לפתוח במשא ומתן ישיר עם ישראל. יחד עם זאת, האישור הוא עקרוני בלבד, והמעבר לשיחות ישירות נתון לשיקולו של ראש הרשות הפלסטינית עצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully