וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: חקירת רצח חרירי תחריב את המזה"ת

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.7.2010 / 11:56

עיתון המזוהה עם חיזבאללה מדווח כי נשיא סוריה אסד אמר במהלך ביקורו בלבנון כי הוועדה לחקירת רצח ר"מ לבנון לשעבר היא "נטל פוליטי על האזור"

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם ארגון חיזבאללה, דיווח הבוקר (שבת) כי במהלך פגישתם אמר נשיא סוריה בשאר אסד לעבדאללה מלך ערב הסעודית כי "ועדת החקירה הבינלאומית בעניין חיסול ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי צריכה לסיים את פעילותה משום שהיא הפכה להיות "נטל פוליטי כבד על לבנון ועל היציבות בה". העיתון דיווח כי אסד אמר שהוועדה הוכיחה שפעילותה "מופרכת".

על פי הדיווחים מהימים האחרונים, ועדת החקירה בנושא חיסול חרירי מתכוונת להאשים בכירים בחיזבאללה כמי שמעורבים ברצח ולנקות את סוריה מאשמה. מחשש להתפרצויות אלימות על רקע פרסום המסקנות הגיעו אתמול לביירות נשיא סוריה ומלך ערב הסעודית ונועדו עם נשיא לבנון מישל סלימאן וראש הממשלה סעד חרירי – שהוא בנו של רפיק חרירי שחוסל ב-2005.

העיתון דיווח עוד כי אסד, הנחשב לפטרון של חיזבאללה בסוריה, אמר לעבדאללה כי ועדת החקירה "כמעט והחריבה את לבנון ואת המזרח התיכון ברגע אחד. הוועדה מתכוונת להאשים את חיזבאללה בחיסול חרירי ובכך היא מעמידה את לבנון בפני חורבן נוסף". אסד הבהיר עוד כי חיזבאללה אינו מתכוון לקבל את מסקנות הוועדה: "על הוועדה היה לחפש את הרוצח האמיתי", אמר.

היסטוריה של האשמות

על פי הדיווח בעיתון, המזוהה כאמור עם חיזבאללה, עבדאללה מלך ערב הסעודית הנחשב למקורב לסעד חרירי ואביו רפיק "לא הביע הסתייגות מדבריו של אסד והביע התעניינות בצעדים שיש לנקוט כדי לפתרון את הבעיה וכדי שלא יפרוץ עימות בלבנון". עוד דווח כי אסד אמר כי חיזבאללה "לא ישתוק לנוכח המסקנות ויפעל בכל הדרכים להיאבק בהן".

במשך שנים ארוכות האשימו סעד חרירי ואישים לבנונים נוספים את אסד ואת משטרו בחיסול רפיק חרירי, אולם מאז שהתמנה לראש ממשלת לבנון והקים ממשלת אחדות עם חיזבאללה הוא מיתן את דבריו ואף נפגש מספר פעמים עם אסד, יריבו המר לשעבר.

מי שמגלה סימנים של לחץ לקראת פרסום מסקנות הוועדה הוא מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה שאמר השבוע כי נודע לו שוועדת החקירה אכן תאשים אנשי חיזבאללה בחיסול חרירי. "יש תכנית חדשה שמטרתה לפגוע בחיזבאללה על ידי ניצול פרשת חיסול חרירי ובאמצעות ועדת החקירה הבינלאומית", אמר. ביום שלישי צפוי נסראללה לשאת דברים ולהתייחס שוב להאשמות נגד ארגונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully