וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: ההרוג בתקיפת צה"ל ברצועה – מפקד בכיר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.7.2010 / 9:51

חמאס הודיע כי האדם שנהרג בתקיפת צה"ל ברצועת עזה הוא עיסא ברטאן, מפקד שטח בכיר בזרוע הצבאית של הארגון. ברטאן ניצל בעבר ממספר ניסיונות חיסול. התקיפה באה בתגובה לירי הרקטות לעבר ישראל

ההרוג בתקיפת צה"ל אמש ברצועת עזה הוא אחד ממפקדי השטח הבכירים של הזרוע הצבאית של חמאס - גדודי עד א-דין אל-קסאם – כך הודיע הבוקר (שבת) הארגון. כמו כן, גורמים פלסטיניים דיווחו כי בתקיפת צה"ל נפצעו עוד שמונה בני אדם. צה"ל תקף מספר יעדים בתוך הרצועה בתגובה לירי הרקטות אתמול על יישובי הדרום.

ההרוג, עיסא ברטאן, בן 40, הוא תושב מחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז הרצועה ואחד ממפקדי הזרוע הצבאית במרכז הרצועה. הוא נהרג כתוצאה מהתקיפה בסמוך למחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז הרצועה. בעבר ניצל ברטאן ממספר ניסיונות חיסול. רעייתו וחמשת ילדיו נהרגו במהלך מבצע 'עופרת יצוקה'.

מוקדם יותר, מצה"ל נמסר כי בתקיפה שלושה כלי טיס הפציצו שלושה יעדי טרור ברצועה: אתר טרור בצפון הרצועה, אתר ליצור אמצעי לחימה במרכזה, ומנהרה להברחת אמצעי לחימה בדרומה. בהודעה צוין, כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות, וכי התקיפה מהווה תגובה לירי רקטת הגראד על אשקלון. עוד נמסר, כי "צה"ל רואה בחמאס כאחראי הבלעדי למתרחש בעזה ולשימור השקט בה".

התקיפה הגיעה כאמור בתגובה לירי רקטת הגראד לעבר אשקלון בשעות הבוקר. הרקטה נפלה באזור מיושב: לא היו נפגעים בנפש, אך מספר בני אדם לקו בחרדה. בעקבות נפילת הרקטה נגרם נזק לחלונות בבניינים סמוכים ולשמשות של כעשרה כלי רכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully