וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר ביציבות

ליאור זנו

30.7.2010 / 23:57

בעקבות נתוני מקרו מעורבים ננעל המסחר בוול סטריט ביציבות. בסיכום שבועי, הוסיף הדאו ג'ונס 0.4% לערכו, S&P 500 ירד ב-0.1%, ונאסד"ק איבד 0.7%

יום המסחר האחרון בשבוע בוול סטריט נחתם ביציבות, לאחר שינוי מגמה שהתרחש מספר פעמים במהלך היום. נתוני התמ"ג הנמוכים מהתחזיות משכו את השוק האמריקאי מטה, אך מספר נתוני מקרו טובים שפורסמו מאוחר יותר הגבירו את אופטימיות המשקיעים. דאו ג'ונס סיים ללא שינוי על 10,465 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.1% ל-2,255 נקודות ו-S&P 500 נחתם גם הוא ללא שינוי על 1,101.5נקודות. בסיכום שבועי, הוסיף דאו ג'ונס 0.4% לערכו, S&P 500 ירד ב-0.1%, ונאסד"ק איבד 0.7%.

בסיכום חודש יולי, רשמו מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 את העלייה החודשית הגדולה בשנה האחרונה, דאו ג'ונס הוסיף 7.3% לערכו, S&P 500 עלה ב-7.2%. מדד הנאסד"ק רשם את העלייה החודשית הגבוהה מאז מארס, והתחזק ב-7.1%.

בגזרת המקרו, מדד בטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד בחודש יולי לרמה של 67.8 נקודות - רמתו הנמוכה ביותר זה תשעה חודשים - לעומת 76 נקודות בחודש יוני, שהיתה הרמה הגבוהה ביותר של המדד זה שנתיים וחצי. עם זאת, המדד היה גבוה יותר מקריאה ראשונית ליולי של 66.5 נקודות ומעל לתחזיות הכלכלנים לרמה של 67 נקודות. הגורמים העיקריים לירידה בבטחון הצרכנים היו מצב שוק העבודה והמשך חולשת הכלכלה.

מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור באזור שיקגו עלה החודש לרמה של 62.3 נקודות לעומת רמה של 59.1 נקודות ביוני. כלכלנים צפו ירידה של המדד לרמה של המדד לרמה של 56.3 נקודות. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביעה על צמיחה בפעילות הכלכלית, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף ירידה בפעילות.

מוקדם יותר היום מסר משרד המסחר האמריקאי כי התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון השני בקצב שנתי של 2.4% - האטה לעומת צמיחה של 3.7% ברבעון הראשון של השנה. כלכלנים צפו צמיחה גבוהה יותר של 2.6%.

"ארה"ב צריכה תוכנית לצמצום הגרעון"

ספרד צפויה לאבד את דירוג ה-Aaa שלה וארה"ב זקוקה ל"תוכנית ברורה" לצמצום הגירעון שלה, כך נמסר מסוכנות הדירוג מודי'ס אינווסטורס סרוויס. ארה"ב צפויה להיתקל בקשיים בניסיון לעודד את הצמיחה הכלכלית ולהפחית את רמות החוב הנוכחיות המאיימות על הדירוג המושלם שלה בשנים הקרובות. "יש לנו תהיות באשר לחוזקת ההתאוששות הכלכלית בארה"ב", אמרו במודי'ס. "אם הצמיחה הכלכלית לא תתרחש, יכולת הממשלה לטפל בבעיה תפחת משום שההכנסות יהיו נמוכות יותר. לכן הנסיגה מתוכניות התמריצים עשויה לפגוע בתפוקה".

בנק סיטי (-0.48% , 4.1) ישלם 75 מיליון דולר ליישוב תביעה מצד רשות ני"ע בארה"ב, שטענה כי הבנק הסתיר מלקוחותיו מידע על חשיפה למשכנתאות סאבפריים ב-2007, כך הודיעה אתמול הרשות. מוקדם יותר החודש, שילמה קבוצת גולדמן סאקס (-1.15% , 150.82) 550 מיליון דולר ליישוב תביעה בגין הונאה בנוגע לאופן שבו שיווק הבנק את מוצרי משכנתאות הסאבפריים שלו. באותה העת, מסרה הרשות כי תמשיך להגיש תביעות נגד מוסדות שונים שהיו מעורבים בעסקות סאבפריים.

לאחר חודשים ארוכים של מו"מ בין דיסני (-0.05% , 33.69) ובין מספר קבוצות מדיה, הודיעה החברה כי תמכור את חטיבת מירמקס לפילמיארד ביותר מ-660 מיליון דולר. פילמיארד בבעלותם של איל הנדל"ן רון טוטור, חברת ההשקעות קולוני קפיטל ומשקיעים נוספים. מכירת מירמקס כוללת את הזכויות ליותר מ-700 סרטים שהפיקה מירמקס עד כה.

בגזרת טבע (3.56% , 48.85) הרותחת, המניה נחתמה בעליות נאות לאחר שג'ים קריימר, אחד הפרשנים הכלכליים הבכירים ברשת CNBC, המליץ עליה בתכניתו "Mad Money" ששודרה ביום חמישי. קריימר נחשב לגורו פיננסי, ואף ידוע ביכולת ההשפעה שלו על מחירי מניות. "המניה הזאת מתנהגת באופן המוזר ביותר שראיתי אי פעם. אני חושב שמכירת החיסול אינה מוצדקת. אני אומר לכם שטבע היא מניה לקנייה". טבע נסחרה בירידות רוב ימי השבוע, על רק החששות לעתיד תרופת הדגל שלה, הקופקסון.

אורמת טכנולוגיות תממן הקמת שלושה פרויקטים גיאותרמיים בנבאדה באמצעות ערבות של הממשל בארה"ב בהיקף של 350 מיליון דולר. אורמת טכנולוגיות מינתה את חברת John Hnacock Life Insurance לצורך ארגון ההלוואה שתקבל החברה בערבות משרד האנרגיה האמריקאי.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully