וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הירי: בדרום דורשים לזרז המיגון

רמי שני

31.7.2010 / 0:07

על רקע נפילת הרקטות בנגב ובאשקלון, גוברים בדרום הקולות הקוראים לזרז את מיגון היישובים ואת השמשת מערכת "כיפת ברזל". ח"כ דיכטר: "הנזק היום שווה לעלות טיל 'כיפת ברזל' אחד"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: עידן גוראל)

ח"כ אבי דיכטר (קדימה), תושב אשקלון, סייר אתמול (שישי) במקום נפילת רקטת הגראד בעיר, ואמר כי ניתן היה למנוע את הנזק שגרמה. "הרקטה הייתה אמורה להיות מושמדת באוויר על ידי טיל 'כיפת ברזל' ולזה צה"ל צריך להיבנות. הנזק שנגרם היום זהה לעלות של טיל 'כיפת ברזל' אחת לפחות. למזלנו מדובר היה בנזק לרכוש בלבד". ח"כ דיכטר ציין שבכוונתו לפעול בוועדת חוץ וביטחון בכנסת, כדי להגדיל את היקף ההצטיידות במערכת "באופן דרמטי" בהשוואה לתכנון המקורי.

ראש עיריית אשקלון בני וקנין התייחס בראיון לקול ישראל לנפילת הרקטה, ואמר כי "מדובר במקרה החמור ביותר מסוג זה מאז מבצע עופרת יצוקה. הטיל נפל באזור צפוף, ממש בסמוך לבניין". לדבריו, "לא קיבלנו התרעות מיוחדות בנוגע לירי צפוי".

בתוך כך, מאיים ועד ההורים באשקלון להשבית את פתיחת שנת הלימודים בעיר בעקבות היעדר המיגון והתערערות המצב הביטחוני בדרום. סופי חוטובלי, חברת ועד ההורים אמרה, כי "קיבלנו תזכורת לסיכון שעומד בפתח. אם היו מתקיימים כעת לימודים, היו עלולים להיות נפגעים".

במהלך השבוע נפגשו ראשי הישובים במערב הנגב עם אנשי האגף לבקרה ופיקוח במשרד ראש הממשלה. בתום המפגש, הובעה דאגה מכך, שעדיין לא נמצא פתרון תקציבי להשלמת המיגון למוסדות החינוך ובתי התושבים. ראש מועצת שער הנגב, אלון שוסטר , אמר כי "משרדי האוצר, הביטחון והחינוך, אמורים להביא לכך שמיגון מוסדות החינוך, בתי התושבים ומקומות אחרים, יושלם השנה. החלטת הממשלה הייתה להקצות לכך תקציב. במקביל הוחלט, שאם לא ימצא פתרון, יתערב ראש הממשלה עצמו בעניין ויקבל החלטה".

לדברי שוסטר, "עד עכשיו, לא קיבלנו שום תשובה מעשית לכך. מדובר בהשלמה תקציבית של קצת יותר מ- 200 מיליון שקלים. יתרה מזאת. הבנו שגם התקציב להפעלת מרכזי החוסן, לא יישאר כפי שהיה. זה אומר שאותם מרכזים, המעניקים טיפול לאנשים שנפגעו מרקטות, יצטרכו לצמצם את הפעילות ואולי אפילו להיסגר. המצב לא השתנה. זה שהפלסטינים יורים פחות רקטות, זה לא אומר שהם לא ממשיכים לירות. הדאגות שלנו נותרו כפי שהיו".

עדכון ראשון: 20:48

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully