וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון במאבק נגד חוות הגז ליד קיסריה?

אריאל נוי

31.7.2010 / 0:04

במטה המאבק נגד הקמת מתקן הגז היבשתי טוענים שחברת נובל אנרג'י הסכימה להקים את המתקן על אסדה בלב ים. הפעילים טענו שהחווה תסכן את האזור ותפגע בטבע ובכלכלה

צ'אק דוידסון, מנכ"ל נובל אנרג'י הודיע אתמול אחר הצהריים (שישי) כי הוא זונח את רעיון הקמת המתקן לטיפול בגז על היבשה ויקים אותו בים על גבי אסדה. כך טוענים נציגי 'מטה המאבק נגד הקמת מפעלי הגז בחוף דור'. הנציגים הטוענים שמתקן גז יבשתי יהווה סכנה בטיחותית וביטחונית ויפגע בטבע ובאיכות החיים באזור.

לדבריהם, דוידסון הכריז בכנס אנליסטים שהתקיים היום כי הקמת מתקן יבשתי לטיפול בגז הוא בעייתי ולכן הוא יקים את המפעל על גבי אסדת ים תטיס המוצבת מול חופי אשדוד. דוידסון ציין בשיחת הוועידה שהתקיימה עם אנליסטים כי הוא פועל מול הרשויות להקמת המפעל בים כדי להפחית את הנזק הסביבתי וכדי לעמוד בלוחות הזמנים של חיבור הגז מקידוח תמר למערכת ההולכה עד סוף 2012.

במטה המאבק טוענים שהחלטת נובל אנרג'י מהווה למעשה קבלה מוחלטת של דרישת מטה המאבק שהוקם בחוף הכרמל, שם אמור היה לקום מפעל הטיפול בגז. מטה המאבק, אשר כולל בתוכו את רשויות חוף כרמל, זכרון יעקב, אור עקיבא, חדרה, מנשה ופורדיס, ניהל בחודשים האחרונים מאבק ציבורי רחב היקף תחת הדרישה להקים את המפעל על גבי אסדה בים. לטענת המטה, הקמת המפעל בין שדות ים לזיכרון יעקב מהווה סכנה סביבתית, בטיחותית וביטחונית ותנחית מכת מוות על אזור תיירות כפרית הנשען על חקלאות.

כרמל סלע,ראש מועצה איזורית חוף הכרמל, שבשטחו אמור היה מתקן הגז היבשתי לקום מסר לוואלה! חדשות : "אם נכונים הדברים, אנחנו מברכים על כך. זוהי חשיבות רבה למען ביטחון תושבי מדינת ישראל להקים את מתקן הגז הים בראייה עתידית לאומית וציבורית. ביום ראשון ייפגש פורום מורחב של ראשי רשויות של מטה מאבק התושבים ונדון בהתפתחויות האחרונות" .

מחברת נובל אנרג'י נמסר בתגובה: "החברה עושה כל מאמץ כדי להבטיח את אספקת הגז הטבעי לישראל במועד שנקבע. מנכ"ל נובל יגיע בשבוע הבא לישראל כדי לקיים דיונים על אפשרויות ביצוע הדבר". משותפות תמר נמסר כי חלופת ים-תטיס, כמתקן קבלה לגז טבעי ממאגר תמר, הינה אחת מהחלופות הנבחנות (כלכלית והנדסית), במטרה להבטיח גז טבעי למשק הישראלי ב- 2012.טרם התקבלה החלטה סופית בעניין.


עדכון ראשון: 18:04

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully