וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא סוריה אסד עורך ביקור היסטורי בלבנון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.7.2010 / 19:19

לקראת פרסום ממצאי ועדת חקירת רצח חרירי, הגיעו נשיא סוריה אסד ועבדאללה מלך ערב הסעודית לביירות. השניים, בדרך כלל יריבים מרים, הגיעו למדינה כדי לשמור על היציבות בארץ הארזים

נשיא סוריה בשאר אסד ומלך סעודיה עבדאללה נפגשו הערב (שישי) עם מנהיגי הפלגים הניצים בלבנון בכדי למנוע משבר סביב פרסום החלטת ועדת החקירה של האו"ם בעניין רצח ראש ממשלת לבנון רפיק חרירי. ההערכה היא שוועדת החקירה תצביע על גורמים בחיזבאללה כאחראים לרצח. לשכת הנשיאות בלבנון פרסמה הודעה בה נאמר, כי המנהיגים "דנו בדרכים ליצירת הסכמה לאומית ויציבות בלבנון", וכן הדגישו את הצורך להימנע מאלימות. יצויין, כי זהו ביקורו הראשון של אסד בלבנון מזה שמונה שנים.

הביקור של שני האישים, הנחשבים ליריבים מרים בעולם הערבי, זוכה לסיקור נרחב בכלי תקשורת ערבים. אתמול נועדו השניים בדמשק ודנו בשורה של נושאים ובראשם כאמור בצורך בהמשך היציבות בלבנון, לאור הכוונה להאשים את חיזבאללה במעורבות ברצח חרירי. השניים צפויים להיפגש עם נשיא לבנון מישל סלימאן ועם ראש הממשלה סעד חרירי, שהוא גם בנו של רפיק חרירי שחוסל ב-2005.

במשך שנים ארוכות האשים סעד חרירי ואישים לבנונים נוספים את אסד ואת משטרו בחיסול רפיק חרירי, אולם מאז שהתמנה לראש ממשלת לבנון והקים ממשלת אחדות עם חיזבאללה הוא מיתן את דבריו ואף נפגש מספר פעמים עם אסד, יריבו המר לשעבר.

מי שמגלה סימנים של לחץ לקראת פרסום מסקנות הוועדה הוא מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה שאמר השבוע כי נודע לו שוועדת החקירה אכן תאשים אנשי חיזבאללה בחיסול חרירי. "יש תכנית חדשה שמטרתה לפגוע בחיזבאללה על ידי ניצול פרשת חיסול חרירי ובאמצעות ועדת החקירה הבינלאומית", אמר.

אתמול דיווח הערוץ הראשון כי בכיר חיזבאללה מוסטפא בדר א-דין, המכונה אליאס סאב, סומן כחשוד המרכזי על ידי ועדת החקירה הבינלאומית לרצח רפיק חרירי. סאב, בכיר צבאי בארגון, הוא בן דודו וגיסו של עימאד מורנייה שחוסל בפברואר 2008 מפיצוץ מטען שהוטמן במשענת מושב הרכב שלו. הסברה היא כי סאב הוא האחראי לרצח שליט כווית בעזרת מכונית תופת בשנת 1985.

עדכון ראשון: 15:19

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully