וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוגי התרסקות מסוק היסעור הובאו למנוחות

יהושע בריינר ורמי שני

30.7.2010 / 17:44

בזה אחר זה, הובאו למנוחות בשישה בתי עלמין ברחבי הארץ ששת אנשי חיל האוויר, שנספו בהתרסקות מסוק היסעור ברומניה. עם הגעת ארונות הנספים לבסיס תל נוף, נערך במקום טקס קצר לזכרם

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף ואבישי גולן, עריכת וידאו: עידן גוראל)

ארבעה ימים לאחר התרסקות מסוק היסעור ברומניה, הובאו היום (שישי) למנוחות ששת חללי צה"ל שנהרגו באסון. בחלקה הצבאית בבית העלמין במודיעין נערכה הלווייתו של בן העיר סגן אלוף (במיל') אבנר גולדמן ואילו בבית העלמין הצבאי בחיפה הובא למנוחות סרן ניר לקריף.

אלמנות ההרה של ניר, מגי אמרה בהלוויה: "אני כותבת לך ולא מאמינה שזה באמת מתרחש. אנחנו נפרדים בדרך שלך, דרך השמיים, עם מפלצת מתכת שאתה כל כך מעריך. אני מבטיחה לך שאת המשימה הגדולה שהשארת לי אעשה בגבורה - לגדל את פיצי שלנו. הלכת לי בטבע כמו שאתה אוהב בין עצים ופרחים. אנחנו אף פעם לא ניפרד".

אב של ניר לקריף ספד לו: "אני לא נפרד, אני משחרר אותך לעוד טיסה שגרתית. ידעתם שאתם נכנסים לענן. מבחינתנו אתם לא הספקת לחשוב על הסכנה, מבחינתך אתה עדיין בתוך הענן".

בבית העלמין בשרונה התקיימה הלווייתו של רב סרן יהל קשת בבית העלמין הצבאי ברחובות הסתיימה הלווייתו של של רב סמל ראשון אורן כהן. אחיו של אורן, רובי, ספד לו במהלך הטקס ואמר: "היית לי מורה דרך והמדריך הכי טוב. תמיד ידעת לבקר אותי ברגע הנכון ולתת לי עצות נכונות. אחותו דניאלה סיפרה: "תחסר לי כל כך, דווקא עכשיו כשהתחלנו להתקרב יותר מתמיד".

בשעה 14:00 החלה הלוויתו בחלקה הצבאית בבית העלמין נווה הדר שבהוד השרון רב סרן ליאור שי ואילו בשעה 15:00 החלה בחלקה הצבאית של בית העלמין ביישובי גדרות הלווייתו של אלוף משנה דניאל שיפנבאור מקדרון.

מטוס הבואינג של חיל האוויר ועליו גופותיהם של ששת חללי צה"ל מהתרסקות המסוק ברומניה, נחת הבוקר בבסיס תל נוף וזאת לאחר שבמהלך הלילה סיימו אנשי הרבנות הצבאית את מלאכת הזיהוי של הגופות. עם הגעת ארונות קורבנות האסון לבסיס חיל האוויר בתל נוף, התקיים במקום טקס קצר לזכרם.

תחקיר ראשוני של חיל האוויר חשף כי הסיבה להתרסקות הינה התנגשות של המסוק בצלע הר. מפקד חיל האוויר, עידן נחושתן, סיפר כי ככל הנראה, במהלך טיסת מבנה של שני מסוקים, השניים נתקלו בעננות. המסוק השני התנתק ועשה פנייה כדי להימלט מהעננות, אולם המסוק המוביל, שהתרסק לבסוף, ביצע תרגולת של טיפוס לגובה בניסיון לצאת מהענן. במהלך הטיפוס הוא פגע בצלע הר או בקיר סלע והתרסק.

נשיא המדינה שמעון פרס שוחח אמש בטלפון עם מקבילו הרומני טריאן בססקו והודה לו על הסיוע ועל היחס החם שהעניקה רומניה לישראל בכל הנוגע להתרסקות מסוק היסעור. פרס אמר לבססקו, כי "אני רוצה להודות לך מעומק ליבי ובשם מדינת ישראל על מעורבותך האישית, החום שהענקת וגישתך החיובית בכל הקשור לטיפול בחללים הישראלים שנהרגו בהתרסקות המסוק. היחס שישראל קיבלה ממדינתך ריגש את כולנו ואותי באופן אישי ועורר הערכה רבה בישראל". בשיחה העביר פרס לנשיא הרומני את תנחומיו על מותו של הטייס הרומני בתאונת המסוק.

עדכון ראשון: 12:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully