וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי שקלים

א.ב. דן

30.7.2010 / 11:10

מדור 'פנק את חיית המחמד שלך בזול' הולך על היצירתי: שיעורי פסנתר לחתולים. המוזיקאי טל הפטר מסביר גם איך

הפעם, החלטנו לבדוק האם בעלי חיים יש משיכה למוזיקה, ואיך אפשר לנצל את זה לקצת פאן עבור חיות המחמד שלנו. טל הפטר, הידוע גם כ"ניסים צדוק והנפלאות", הוא מלחין, נגן ומעבד, אשר עבד עם שלומי סרנגה, דיקלה, אפרת בן צור, ורבים אחרים וטובים, מכל קצוות הקשת. בקרוב הוא גם יוציא לאור אלבום הבכורה, ובו גרסה ים תיכונית לשיר של סשה ארגוב.

הפטר אוהב חתולים, ומטפל בט?ט?ה (לא נגענו): "חתולת רחוב, די פושטית כזאת- מאוד מתוקה. יש לה עין אחת כחולה, עין אחת ירוקה". לט?ט?ה, נולדו לאחרונה שני חתלתולים זכרים, להם קרא גלעד ורמי. אין לנו מושג ירוק למה.

הטיפ של ניסים צדוק – רסיטל לפסנתר בביצוע החתולה

"כשאני חוזר הביתה, נגיד לא הייתי פה כמה שעות, אני נכנס, אני עומד מחוץ לדלת...והיא (החתולה) כבר מריחה אותי... היא קולטת שאני הולך להיכנס ואז אני שומע טו דו דו, כמה צלילים על הפסנתר ורק אז היא מגיעה לדלת. היא בעצם תמיד מנגנת על הפסנתר כשאני מגיע. והאמת, היא די משתפרת (מפעם לפעם). הניסיון עושה את שלו".

מי יודע, אולי היא בסוף תקבל קרדיט כמפיקת האלבום. היית משתמש בצלילים שלה להלחנה?

"השתמשתי בהרבה מהצלילים שהיא עשתה. העניין הוא, שלא תמיד אני מוכן עם מכשיר הקלטה. עוד כמה שנים, כשהכול יהיה מוקלט, גם אם תרצה, וגם אם לא, אוכל לחבר את כל הדברים שהיא ניגנה ליצירה אחת".

מוצרט של החתולים. במה נראה לך תורמת הנגינה על הפסנתר לחתול?

"מפתחת לה את חוש השמיעה, את חוש המישוש, את חוש הטעם..."

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

וזה לא שורט את הקלידים? אין שערות?

"לא. רק אם אתה מסתכל בזכוכית מגדלת (והוא כנראה, לא). אני עובר עם שואב אבק נייד כזה קטן פעם בשבוע גם בין הקלידים. ושואב את הכול".

חינכת אותה למתי מתאימים הרסיטלים שלה או מתי לא, נגיד לא בין שתיים לארבע?

"לפעמים באמצע הלילה, כשאני ישן, אז בא לה להיות פרובוקטיבית, כאילו יש לה מצב רוח, היא רצה, קופצת בכל הבית, יש לה פתאום אדרנלין זורם בטירוף, אז היא עוברת מהבס לגבוהים, יורדת-חוזרת- קופצת..."

*הערת המערכת: מדור ח"י שקלים שחסכנות היא שמו, מוצא את הפסנתר כצעצוע "מעט" יקר ובמידה ואינו בנמצא. לכן, אנחנו בטוחים שגם אורגן זול שיופעל בווליום נמוך יעשה את אותו האפקט. בכל אופן, רק אם החתול שלכם הוא לא אריסטוקרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully