וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי נמשך: 2 פצצות מרגמה נפלו במערב הנגב

רמי שני, פנחס וולף ויהושע בריינר

30.7.2010 / 16:03

האם אנחנו עדים להסלמה בדרום? שתי פצצות מרגמה נפלו בשטח המועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מוקדם יותר נפלה רקטת גראד באשקלון. גם במקרה זה לא היו נפגעים בנפש

מתאם פעולות האו"ם בשטחים, רוברט סרי, התייחס היום (שישי) לשיגור הרקטה מהרצועה לעבר אשקלון . "שיגור רקטות ללא הבחנה לעבר אזרחים הוא בלתי מקובל לחלוטין ומהווה התקפת טרור", נאמר בהצהרה שפרסם. מאוחר יותר נורו גם שתי פצצות מרגמה שהתפוצצו בשטח המועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

משרד החוץ הנחה את השגרירה באו"ם, גבריאלה שלו, ואת שגריר ישראל למוסדות האו"ם בז'נבה להגיש תלונה דחופה לנשיא מועצת הביטחון ולנציבה לזכויות אדם בעקבות שיגור הגראד. ממשרד החוץ נמסר: "ישראל תדגיש בפנייתה כי ירי טיל גראד על ידי הפלסטינים במטרה לפגוע בעיר גדולה כמו אשקלון בעיצומן של ההכנות ליום השבת ובכוונה ברורה לרצוח גברים, נשים וילדים, מהוות הפרה בוטה של החוק הבינלאומי והסלמה מסוכנת, שהאחריות המלאה לה מוטלת על הצד הפלסטיני. ישראל שומרת על זכותה להגן על אזרחיה ותגיב על התוקפנות האלימה בעיתוי ובאופן שהיא תמצא לנכון".

הרקטת נפלה בשעות הבוקר באזור מיושב בעיר אשקלון. לא היו נפגעים בנפש, אך מספר בני אדם לקו בחרדה. בעקבות נפילת הרקטה נגרם נזק לחלונות בבניינים סמוכים ולשמשות של כעשרה כלי רכב. כוחות הביטחון פועלים לסלק את את שרידי הרקטה מהמקום.

מפקד משטרת אשקלון, סגן ניצב חיים בלומנפלד אמר כי התושבים פעלו כפי שתורגלו ונכנסו למרחבים הממוגנים. "תושבים רבים שמעו את האזעקה ונכנסו למרחבים, זו בהחלט תולדה של תרגול בתקופה האחרונה", אמר בלומנפלד. "התפעול של הטיפול ברקטה היה מהיר עקב התרגול הממושך. הפגיעה לא היתה קשה ומספר מכוניות ניזוקו".

ראש עיריית אשקלון בני וקנין התייחס בראיון לקול ישראל לנפילת הטיל ואמר כי "מדובר במקרה החמור ביותר מסוג זה מאז מבצע עופרת יצוקה. הטיל נפל באזור צפוף, ממש בסמוך לבניין". לדבריו, "לא קיבלנו התרעות מיוחדות בנוגע לירי צפוי". גם סגן השר איוב קרא (ליכוד) התייחס לנפילת טיל ואמר: "הפלסטינים יודעים לדבר גבוהה על הקפאת הבנייה אבל לא מעוניינים להקפיא את ירי הרקטות. מדובר במעשה נפשע ובלתי נסבל".

בשבת שעברה התפוצצו שתי רקטות קסאם בדרום הארץ. רקטה אחת התפוצצה ממערב לאשקלון, ואחרת בשטח פתוח מדרום לעיר. בשני המקרים לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.

מוקדם יותר באותו יום אותרה רקטת קסאם שלא התפוצצה בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. רכז הביטחון של הקיבוץ סיפר: "עשיתי סיור סביב הגדר וראיתי בור שטרם הבחנתי בו. כשהסתכלתי פנימה ראיתי את שרידי הרקטה והזעקתי את חבלני המשטרה, שהחלו לפנותה מהמקום", אמר רכז הביטחון. במשטרה העריכו שהרקטה שוגרה יום לפני כן.

עדכון ראשון: 8:54

  • עוד באותו נושא:
  • גראד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully