וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חללי אסון היסעור יובאו היום לקבורה

יהושע בריינר

30.7.2010 / 8:03

בבסיס תל נוף נחת מטוס הבואינג של צה"ל ועליו גופותיהם של ששת אנשי חיל האוויר שנספו בהתרסקות מסוק היסעור ברומניה. הלוויותיהם של ששת החללים יתקיימו במהלך היום

דובר צה"ל

(באדיבות דובר צה"ל)

בבסיס תל נוף נחת הבוקר (שישי) מטוס הבואינג של חיל האוויר ועליו גופותיהם של ששת חללי צה"ל שנהרגו בהתרסקות מסוק היסעור ברומניה. במהלך הלילה סיימו אנשי הרבנות הצבאית את מלאכת הזיהוי של הגופות וכעת נערכים בצה"ל לקראת הלוויותיהם של ששת החיילים.

הלווייתו של אלוף משנה דניאל שיפנבאור מקדרון תתקיים היום בשעה 15:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין ביישובי גדרות. הלווייתו של סגן אלוף (מיל') אבנר גולדמן ממודיעין תיערך היום בשעה 12:15 בחלקה הצבאית בבית העלמין במודיעין. הלווייתו של רב- סרן יהל קשת מחצרים תיערך בשעה 13:00 בבית העלמין בשרונה. הלווייתו של רב- סרן ליאור שי מתל- נוף תיערך היום בשעה 14:00 בחלקה הצבאית "נווה הדר" שבהוד השרון. הלווייתו של סרן ניר לקריף מתל- נוף תיערך היום בשעה 12:30 בבית העלמין הצבאי בחיפה. הלווייתו של רב- סמל ראשון אורן כהן מרחובות תיערך היום בשעה 13:00 בבית העלמין הצבאי ברחובות.


בנוסף המשלחת הישראלית לחילוץ הגופות חזרה הלילה לארץ ועמה גם שני מסוקי יסעור שהגיעו לרומניה במסגרת תרגיל חיל האוויר במהלכו התרסק המסוק.

אמש, חשף תחקיר ראשוני של חיל האוויר כי הסיבה להתרסקות הינה התנגשות של המסוק בצלע הר. מפקד חיל האוויר, עידן נחושתן, סיפר כי ככל הנראה, במהלך טיסת מבנה של שני מסוקים, השניים נתקלו בעננות. המסוק השני התנתק ועשה פנייה כדי להימלט מהעננות, אולם המסוק המוביל, שהתרסק לבסוף, ביצע תרגולת של טיפוס לגובה בניסיון לצאת מהענן. במהלך הטיפוס הוא פגע בצלע הר או בקיר סלע והתרסק.

נשיא המדינה שמעון פרס שוחח אמש בטלפון עם מקבילו הרומני טריאן בססקו והודה לו על הסיוע ועל היחס החם שהעניקה רומניה לישראל בכל הנוגע להתרסקות מסוק היסעור. פרס אמר לבססקו, כי "אני רוצה להודות לך מעומק ליבי ובשם מדינת ישראל על מעורבותך האישית, החום שהענקת וגישתך החיובית בכל הקשור לטיפול בחללים הישראלים שנהרגו בהתרסקות המסוק. היחס שישראל קיבלה ממדינתך ריגש את כולנו ואותי באופן אישי ועורר הערכה רבה בישראל." בשיחה העביר פרס לנשיא הרומני את תנחומיו על מותו של הטייס הרומני בתאונת המסוק.

עדכון ראשון: 1:32

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully