וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס לנשיא רומניה: "התרגשנו מהיחס שלכם"

29.7.2010 / 18:48

נשיא המדינה שמעון פרס הודה למקבילו הרומני על היחס החם של מדינתו בכל הנוגע לאסון היסעור. נשיא רומניה אמר כי יעשה הכל להשלמת תהליך השבת החללים לישראל בהקדם

נשיא המדינה שמעון פרס שוחח הערב (חמישי) בטלפון עם מקבילו הרומני טריאן בססקו והודה לו על הסיוע ועל היחס החם שהעניקה רומניה לישראל בכל הנוגע להתרסקות מסוק היסעור. פרס אמר לבססקו, כי "אני רוצה להודות לך מעומק ליבי ובשם מדינת ישראל על מעורבותך האישית, החום שהענקת וגישתך החיובית בכל הקשור לטיפול בחללים הישראלים שנהרגו בהתרסקות המסוק. היחס שישראל קיבלה ממדינתך ריגש את כולנו ואותי באופן אישי ועורר הערכה רבה בישראל." בשיחה העביר פרס לנשיא הרומני את תנחומיו על מותו של הטייס הרומני בתאונת המסוק.

נשיא רומניה אמר לפרס כי זיהוי החללים והגופות והשבתם המהירה לישראל עומד בראש סדר עדיפויותיו כנשיא. הוא הוסיף, כי "אעשה הכול כדי לסייע בהשלמת התהליך כמה שיותר מהר על מנת לאפשר החזרת בניכם הביתה".

הבוקר המריא מטוס של חיל האוויר לבסיס חיל האוויר הרומני בבובוק שברומניה על מנת להשיב לישראל את ארונות ששת אנשי צוות האוויר שנהרגו בהתרסקות המסוק. זאת לאחר שהושלמה מלאכת זיהוי גופות ההרוגים. מצה"ל נמסר כי מסע השבת הארונות ארצה יימשך בן 12 שעות.

מצה"ל נמסר עוד כי במקביל גם מספר מסוקי יסעור של חיל האוויר עשו את דרכם חזרה ארצה. עוד נמסר כי חזרת כלל הכוחות תיעשה בצורה מדורגת במהלך הימים הקרובים. כמו כן, לאחר זיהוי הגופות, משפחות הנספים קיבלו הודעה סופית על זיהוי יקיריהן. מועד הלוויות יפורסם בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully