וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: עומס חום כבד, הכבאים ומד"א בכוננות

אריאל נוי

30.7.2010 / 7:09

טמפרטורות גבוהות במיוחד ומזג אוויר הביל ושרבי מחכים לכולנו החל מהיום. משרד הבריאות קרא לאוכלוסיות רגישות להישאר בסביבה ממוזגת ולהרבות בשתייה. הקלה מסויימת - רק ביום שני

גם בישראל, בה טמפרטורות לוהטות הן דבר שבשגרה, מוגדר גל החום הצפוי לנו החל מסוף השבוע כ"קיצוני". משרד הבריאות קרא אתמול (חמישי) לציבור לשמור על כללי התנהגות בקיץ, ובכלל זה הקפדה על שתייה מרובה וחבישת כובע. בקרב אוכלוסיות רגישות כמו קשישים ותינוקות, יש להקפיד עוד יותר ולהשתדל להישאר ברוב שעות היום במקומות ממוזגים.

ד"ר עאמר חוסיין, מנהל חדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת אמר כי תחושת הצימאון עלולה לתעתע, ועל כן יש לשתות גם כשלא צמאים. "מנגנון ההגנה של הגוף כנגד התייבשות הוא תחושת הצימאון, אולם המנגנון אינו יעיל דיו, מאחר וכמויות המים המרוות את הצימאון קטנות בהרבה מאלה החסרות בגוף. על כן יש לעודד שתייה מרובה וללא קשר לצמא", אמר ד"ר עאמר.

גם במד"א נערכים לשרב ומבקשים מהציבור לגלות עירנות לסימנים של פגיעות חום. במידה ומופיעים סימנים כאלה, יש להזעיק אמבולנס, ועד הגעתם לפעול לקירור מיידי של הנפגע, להפשיטו מבגדיו ולהתיז עליו מי ברז. יש לשים לב במיוחד לתינוקות, ילדים, קשישים ומוגבלים.

בחברת החשמל צופים ששיא צריכת החשמל יישבר פעם נוספת בשעות העומס. "דאגנו שכל מערכות הייצור יהיו זמינות ונפנה לציבור בבקשה להסיט את הצריכה משעות העומס. זה אומר בעיקר לא להשתמש במוצרים זוללי חשמל כגון מייבש כביסה, מדיח ותנור אפייה בין 12 בצהריים לחמש בערב. אנחנו כמובן לא אומרים להפסיק להשתמש במזגנים, אבל ממליצים לכוון אותם ל-25 מעלות. אנחנו חושבים שישבר שיא צריכה, וצריך לזכור שלפנינו שבוע של חום", אמרו בחברה.

דובר נציבות הכבאות וההצלה, יורם לוי, סיפר שהכבאים העמידו שני מטוסי כיבוי בכוננות לקראת גל החום. "צריך להבין שבקיץ אנחנו תמיד במצב חרום. הצבנו מטוסים בשדות התעופה במגידו בצפון ובקדמה שבדרום. אנחנו מבקשים מהציבור להודיע מיד על כל שריפה, בעיקר בשטחים פתוחים. וכמובן, להימנע מדברים כמו השארת מדורות דולקות ללא השגחה או השלכת בדלי סיגריות", אמר לוי.

בשרות המטאורולוגי מציינים כי הטמפרטורות יעלו היום במידה ניכרת, יעשה חם ויבש בהרים ובפנים הארץ וחם מהרגיל ברצועת החוף. כמו כן תורגש הכבדה בעומס החום.

בשבת ייעשה שרבי בהרים ובפנים הארץ וחם מהרגיל ברצועת החוף. עם זאת, בשעות הבוקר ייתכן טפטוף בדרום הארץ. בראשון יוסיף להיות שרבי וחם מהרגיל ורק ביום שני הטמפרטורות ירדו במקצת אך עדיין יהיה חם ויבש.

עדכון ראשון: 20:09

  • עוד באותו נושא:
  • מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully