וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ הורוביץ: "אצעד בגאווה גדולה מתמיד"

29.7.2010 / 13:50

לקראת מצעד הגאווה שיתקיים הערב בירושלים, מביע ח"כ ניצן הורוביץ ממרצ צער על כך שפוליטיקאים נוספים לא ישתתפו בו. "חבל שפוליטיקאים שחיבקו את הקהילה אחרי הרצח בבר-נוער, לא צועדים"

"אצעד הערב בין ראשי הצועדים, בגאווה גדולה מתמיד", כך אמר ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) לקראת מצעד הגאווה שיתקיים הערב (חמישי) בירושלים ושצפוי להגיע לפאתי משכן הכנסת. הורוביץ, המתכוון להשתתף במצעד, התייחס לאירוע ואמר כי "המצעד השנתי בירושלים, שמהווה השנה גם אירוע זכרון לרצח בבר-נוער, עוסק בשיוויון ובבעיות של הקהילה שהוצפו אחרי הרצח. חבל שמצעד הפוליטיקאים שחיבקו את הקהילה אחרי הרצח לא צועד כאן. חוסר הנוכחות שלהם במצעד מקבע סטיגמות כלפי הקהילה וגורם נזק למאבק המשותף לשוויון וחופש בישראל".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר מצדו כי המצעד הינו "החצנה מתריסה של ריקבון מוסרי". הוא הוסיף כי "יחסי אישות במצבים נורמטיביים טעונים הצנעה, ודאי כשמדובר בנטיות הפוכות. הפיכת רשות הרבים לחלון ראווה של וולגריות, אינה גאווה לחברה אלא אות של קלון".

בניגוד לבן ארי, ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) דווקא חושב שאין בעיה עם המצעד. "הם רוצים לצעוד - שיצעדו ושיבושם להם", הוא אמר. "שיצעדו, שיעשו מה שהם חושבים. אין לנו מה לפחד מזה. אני מאלה שכבר שנים אומר שלא צריך לעשות ולומר כלום בעניין. בשנים האחרונות עשו טעות. התייחסו לכל העניין בצורה קשה מידי. תגובה לעניין רק מלבה יותר אש".

ואילו ח"כ שלמה מולה (קדימה) אמר כי "במדינה דמוקרטית לא משנה מה נטיותיו המיניות של אדם. כל עוד הקהילה הגאה רוצה לבוא לירושלים ולהפגין - זו זכותה. אין לאף אחד מונופול על ירושלים, היא שייכת גם לאלה שיש להם נטיות אחרות, ואין לשום גורם זכות מוסרית למנוע זאת מהם. מדוע חרדים יכולים להפגין ביפו ובבית החולים ברזילי בגלל הקברים וכאשר מדובר במצעד הגאווה הם אומרים שלא? זוהי זכות בסיסית, ואם החרדים ירצו להפגין בשינקין אגן על זכותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully