וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש הסכם: סטודנטים במילואים יזכו להטבות

גיל סימה

29.7.2010 / 13:48

לאחר שנים של דיונים ודרישות מצד הסטודנטים המילואימניקים להטבות בשל תנאי השירות שלהם – הגיעו נציגי הממשלה והסטודנטים לעמק השווה. בין ההקלות: שיעורים פרטיים, קורסי קיץ וצילומים

סטודנטים מילואימניקים יזכו לשיעורים פרטיים, קורסי קיץ והנפקת תלושי צילום בחינם - כך הסכימו נציגי הסטודנטים ונציגי משרדי האוצר והחינוך במהלך הדיונים ביניהם בימים האחרונים. ההסכמה הושגה לאחר שנים רבות, שבהן הנושא היה נתון לשיקול דעתם של ראשי המוסדות האקדמיים.

לפי ההסכם המתגבש בין הצדדים, סטודנט ששירת למעלה מ-12 יום במהלך הסמסטר, יהיה זכאי לקורס קיץ על חשבון האוניברסיטה או המכללה בה הוא לומד. אם השירות יתארך ל-24 יום יזכה הסטודנט לשני קורסים. כמו כן, סטודנט אשר שירת מעל שבעה ימים ברצף, יקבל מהמוסד שלושה שיעורים פרטיים ו-100 תלושי צילום עבור כל יום מילואים. זאת בנוסף להוספת תקן עבור רכז מילואים, אשר יהיה אחראי על הטיפול בסטודנטים אלו בכל מוסד אקדמי.

יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל, בועז טופורובסקי, הסביר כי מינוי רכז עבור המשרתים במילואים הינו חיובי ביותר. "במקום שסטודנט יטורטר מגורם לגורם על מנת לקבל את ההקלות שהוא זכאי להן, הוא יפנה לגורם אחד מוגדר", אמר. בנושא יתר מרכיבי הרפורמה – הדיונים נמשכים. "אמנם ההסכם מותנה בסיום מוצלח של המו"מ על כל חלקיו, אך זו בהחלט מהווה בשורה לסטודנטים להשכלה גבוהה במדינה", אמר טופורובסקי.

מעמדם של הסטודנטים המילואימניקים וההטבות המגיעות להם נדון כבר ב-2003, בעיצומה של האינתיפאדה השנייה. בעקבות הדיונים דאז, נחתמה אמנה בין הסטודנטים למוסדות ההשכלה הגבוהה במסגרתה אמורים היו המוסדות להגיע להבנות מוסכמות על ההקלות הנדרשות לטובת הסטודנטים. אולם גם הסטודנטים אשר היו בטוחים שהנושא נפתר הבינו לאחר בדיקה שעשו כי מרבית המוסדות האקדמיים אינם מקיימים את האמנה. בשנת 2008 עלה הנושא שוב במסגרת הצעת חוק זכויות הסטודנט אשר ניסתה אף היא לעגן את מעמדם של המשרתים במילואים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully