וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לאובמה נגד חוק ההגירה באריזונה

טליה שחר

29.7.2010 / 11:14

ניצחון זמני לממשל אובמה נגד חוק ההגירה מעורר המחלוקת באריזונה, וזאת לאחר ששופטת חסמה סעיפים משמעותיים בחוק. באריזונה מבטיחים להילחם עד לבית המשפט העליון

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מתכוננים למאבק ממושך

פוליטיקאים באריזונה מתכוננים למאבק קשה נגד הממשל האמריקאי, לאחר ששופטת בית משפט פדרלי אישרה אתמול (רביעי) צו מניעה זמני החוסם חלקים מחוק ההגירה מעורר המחלוקת במדינה. ההחלטה התקבלה שעות לפני שהחוק היה אמור להיכנס לתוקף. הסעיף המשמעותי ביותר שנחסם הוא זה שחייב שוטרים לבדוק את מסמכי ההגירה של אדם שנעצר בחשד לפשע אחר אם קיים "חשד סביר" שהוא שוהה בלתי חוקי.

מתנגדיו טענו כי הוא יוביל להטרדה של אזרחים בעלי חזות היספנית. בנוסף, נחסמו הסעיף שהופך לפושע את מי שלא נושא עליו כל הזמן את מסמכי ההגירה שלו, וסעיף שאוסר על עובדים ללא מסמכים הגירה לחפש עבודה במקומות ציבוריים.
בהחלטתה כתבה השופטת סוזן בולטון כי לארצות הברית ייגרם "נזק בלתי הפיך" אם היא לא תחסום את אכיפת הסעיפים הללו.

ההחלטה היא ניצחון לממשל אובמה, שטען שרק הממשלה הפדרלית יכולה לאכוף נושאי הגירה, ולא המדינות עצמן. אולם אריזונה טענה שהממשלה אינה עושה די כדי לפתור את בעיית המהגרים הלא חוקיים שנכנסים מדי יום וחיים במדינה, ולכן היא צריכה לטפל בנושא בעצמה. אריזונה היא אחת נקודות במעבר המרכזיות של מהגרים מאמריקה הלטינית. לפי הערכות, שוהים במדינה כ-460,000 מהגרים לא חוקיים.

סעיפי החוק שכן ייכנסו לתוקף הם אלה שאוסרים על הסעה ומתן מחסה לשוהים בלתי חוקיים, ועל שכירת עובדי יום השוהים במדינה באופן בלתי חוקי. כמו כן יאכפו סנקציות נגד מעסיקים ששוכרים מהגרים לא-חוקיים.

מתכוננים למאבק ממושך

מול בניין הקפיטול בפיניקס בירת אריזונה התאספו מאות ממתנגדי החוק, חלק ממוצא מקסיקני. כששמעו על ההחלטה עם פרצו בצהלות והניפו דגלים ובלונים. רובם חברים בארגונים דתיים, שניהלו הפגנות שקטות מאז שמושלת אריזונה ג'אן ברואר חתמה על החוק.

"זוהי רדיפה לא הוגנת של אחד המיעוטים הכי מנוצלים לרעה באריזונה", אמר אחד הפעילים, תום סויברג. "אימא שלי צדקה כשאמרה שהזמן לשלוח אנשים מכאן זה לפני שהם ניקו את הבית שלך,בישלו את האוכל שלך, טיפלו בזקנים שלך במשך 20 שנה, לא אחרי. אז אריזונה נמצאת בצד הלא נכון".

משרד המשפטים של הארצות הברית בירך על החלטת השופטת הפדרלית אף הכיר גם בכך שאזרחי אריזונה מתוסכלים "ממערכת ההגירה השבורה". "עבודת טלאים של מדיניות ברמת המדינה וברמה המקומית תפגע באופן חמור באכיפת חוקי ההגירה הפדרלים ובסופו של דבר תחטיא את המטרה", מסרה בהודעה דוברת המשרד חנה אוגוסט.

ג'אן ברואר, שתמכה בחוק, הבטיחה לערער על החלטה. גם ראסל פירס, סנאטור בבית המחוקקים של אריזונה שהגיש את החוק, אמר כי הוא ציפה למאבק משפטי ממושך בנושא. "כתבתי אותו כדי שזה ילך לבית המשפט העליון", אמר פירס טרם החלטת השופטת. "אני מתחנן לקרב אגרופים בבית המשפט העליון. אנו ננצח בהחלטה של חמישה לטובתנו לעומת ארבעה, ונפתור סוף סוף את הבעיה".

ממשלת מקסיקו, שהביעה הדאגה מהחוק, בירכה על החלטת השופטת וקראה לה "צעד ראשון בכיוון הנכון".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully