וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס צה"ל המריא לרומניה להשבת הארונות

29.7.2010 / 12:36

מטוס צה"ל המריא לרומניה לשם השבת ארונותיהם של ששת אנשי חיל האוויר שנהרגו בהתרסקות המסוק ברומניה, זאת לאחר שהושלמה מלאכת זיהוי הגופות. מועד הלוויות יפורסם בהמשך

רויטרס

(צילום: רויטרס ודובר צה"ל, עריכה: גדי וינסטוק)

מטוס של חיל האוויר המריא לפני זמן קצר (חמישי) לבסיס חיל האוויר הרומני בבובוק שברומניה על מנת להשיב לישראל את ארונות ששת אנשי צוות האוויר שנהרגו בהתרסקות המסוק. זאת לאחר שהושלמה מלאכת זיהוי הגופות ההרוגים. מצה"ל נמסר כי מסע השבת הארונות ארצה יהיה בן 12 שעות.

מצה"ל נמסר עוד כי במקביל גם מספר מסוקי יסעור של חיל האוויר נמצאים כעת בדרכם חזרה. עוד נמסר כי חזרת כלל הכוחות תיעשה בצורה מדורגת במהלך הימים הקרובים. כמו כן, לאחר זיהוי הגופות, משפחות הנספים קיבלו הודעה סופית על זיהוי יקיריהן. מועד הלוויות יפורסם בהמשך.

אנשי יחידת 669 סיימו אמש את תהליך החילוץ של גופות ההרוגים. בתום החילוץ מאזור ההתרסקות, הועברו הגופות למכון לרפואה משפטית בעיר בראשוב, שם בוצע תהליך זיהוי של אנשי הרבנות הצבאית.

מוקדם יותר אמש, חשף תחקיר ראשוני של חיל האוויר כי הסיבה להתרסקות הינה התנגשות של המסוק בצלע הר. מפקד חיל האוויר, עידן נחושתן, סיפר כי ככל הנראה, במהלך טיסת מבנה של שני מסוקים, השניים נתקלו בעננות. המסוק השני התנתק ועשה פנייה כדי להימלט מהעננות, אולם המסוק המוביל, שהתרסק לבסוף, ביצע תרגולת של טיפוס לגובה בניסיון לצאת מהענן. במהלך הטיפוס הוא פגע בצלע הר או בקיר סלע והתרסק.

השגריר הישראלי בבוקרשט, דוד אורן, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי אתמול נעשו מאמצים לסיים את עבודת הזיהוי ולהטיס את גופות ההרוגים לישראל. אורן הוסיף כי "התנאים באזור ההתרסקות הם קשים אך למרות זאת יצא אתמול למקום מסוק שנשא את צוותי החילוץ. השגריר גם ציין לשבח את שיתוף הפעולה המלא עם הרשויות הרומניות בפעולות החילוץ".

עדכון ראשון: 10:55

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully