וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המינהל קבע: פארק ציבורי יוקם בנחל הקישון

אריאל נוי

29.7.2010 / 10:36

החשש שמא חברת נמלי ישראל תשתלט על כל שטחי הקישון התבדה: לאחר מאבק של ארגוני הסביבה קבע המינהל כי 590 דונמים יוקצו לפיתוח פארק ציבורי

הוועדה המיוחדת של מינהל מקרקעי ישראל החליטה היום (חמישי) כי קרקעות המדינה שיועברו לידי חברת נמלי ישראל (חנ"י), לא יכללו שטח של 590 דונם לאורך נחל הקישון, ואלה יפותחו כפארק ציבורי עבור תושבי חיפה והסביבה. המלצות הוועדה יועברו לאישור מועצת מינהל מקרקעי ישראל ולשרי האוצר והתחבורה.

המשרד להגנת הסביבה הודיע היום כי מדובר בהישג סביבתי חשוב. "פארק ציבורי רחב יוקם על גדות נחל הקישון. בהמשך למאבק שהובילו רשות נחל הקישון והמשרד להגנת הסביבה, קבעה הוועדה המייעצת למינהל מקרקעי ישראל ששטחי חברת נמלי ישראל הסמוכים לנחל הקישון יוחזרו לרשות המינהל וישמשו פארק ציבורי פתוח".

אלה אלכסנדרי, מנהלת קהילת חיפה של החברה להגנת הטבע שהובילה את מאבק ארגוני הסביבה, מסרה לוואלה! חדשות כי "אין לנו ספק כי נמנע נזק גדול לערכי הטבע והאקולוגיה המיוחדים שבנחל, לסביבה ולנוף, בזכות ההתגייסות המהירה של הציבור, ארגוני הסביבה, אנשי האקדמיה מכל רחבי הארץ וארגון הדייגים הארצי. כולם התנגדו להעברת הקרקעות לאורך הקישון לבעלות חנ"י, לצורך לאחסון מכולות.

ואולם, החברה להגנת הטבע והמדענים סבורים כי צמצום שטח הפארק מ – 1,200 דונמים, על פי התכנון, להיקף של 590 דונם בלבד, אינו עונה על צרכי שיקום המערכות האקולוגיות של נחל הקישון. זאת שכן הנחל הוזנח וזוהם במשך שנים רבות.

סקר מיוחד של חברת דיאלוג שבוצע השבוע בקרב תושבי חיפה והקריות מגלה כי 78% סבורים כי אין מספיק שטחי טבע באזור חיפה והמפרץ, 84% סבורים כי את הקרקעות בקישון יש לשמר כאתר טבע ו – 78% השיבו כי הבעלות על הפארק שיוקם צריכה להיות ציבורית ולא בידי חברת נמלי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully