וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם הנרצח בבר נוער: ההסתה החרדית לא מובנת

אופק עיני

29.7.2010 / 9:54

איילה כץ, אמו של ניר כץ שנרצח לפני כשנה בבר נוער בת"א, התייחסה בראיון לוואלה! חדשות להתנגדות החרדים למצעד הגאווה שיתקיים היום בי-ם. "במקום להשקיע את האנרגיה בחמורים עדיף שהיו מדברים עם בני אדם"

תחת אבטחה כבדה, ייצא היום (חמישי) מצעד הגאווה בירושלים לדרכו ואלפי תומכים בקהילה הגאה יצעדו ברחובות הבירה. המצעד היה אמור להתקיים בחודש יוני, אך ראשי הקהילה הגאה בעיר החליטו לדחות אותו לתאריך שיציין שנה לתקרית הירי במועדון הבר-נוער בתל אביב, בה נרצחו ניר כץ וליז טרובישי.

איילה כץ, אמו של ניר, סיפרה לוואלה! חדשות על תחושותיה בעקבות ההתנגדות החרדית למצעד. "אומנם גדלתי בבית חילוני אבל התורה שאני למדתי ביסודי, בתיכון ולכל אורך הדרך, היא תורה שמכבדת קודם כל את ערך החיים, את אהבת האדם ואת אהבת האלוהים, שמאמינה שכל אדם נברא בצלם. אני לא מבינה את ההסתה, את ההשפלה מהכיוונים החרדיים. לא מצליחה להבין. עצוב לי עליהם, במקום להשקיע את האנרגיה בחמורים ובבובות עדיף היה שהיו מדברים עם בני אדם".

כץ סיפרה כי שמעה הבוקר בהתרגשות ראיון עם רב אורתודוקסי שדיבר על "האנושיות של הדת היהודית בהקשר של מצעד הגאווה. הוא סיפר כל אדם נברא בצלם. שכשמדברים ומכירים רואים שבצד השני נמצא בן אדם".

בנוגע לקיום מצעד הגאווה בירושלים אמרה כץ כי "בירת ישראל היא בירה של כל אזרח במדינת ישראל. גם יו"ר הכנסת אמר שהכנסת היא של כל אזרחי המדינה ושכל קבוצה בחברה הישראלית זכאית לחיות את חיה על פי ערכיה ואמונותיה, אבל לאף קבוצה אסור לכפות על חברה אחרת איך לחיות ואיך לנהוג".

כץ סיכמה כי "אין גבולות בין הקבוצות. בכל הקבוצות יש גם וגם. בקהילה ההומו לסבית יש מאמינים באלוהים ובדת ובקהילה החרדית יש הומואים ולסביות. אם כולנו בחברה נתחיל להכיר במציאות ולדבר במקום לנהוג באלימות תהיה לנו חברה ישראלית הרבה יותר בריאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully