וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה את ערעורו של הרוצח ירון סנקר

גלעד גרוסמן

29.7.2010 / 9:23

ערעורו של ירון סנקר שנידון לשני מאסרי עולם לאחר שהורשע ברצח כפול ומעורבות בניסיונות חיסול נדחה על ידי בית המשפט העליון. השופטים דחו את טענתו שהודאתו נלקחה שלא כדין

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בית המשפט העליון דחה הבוקר (חמישי) את ערעורו של הרוצח השכיר ירון סנקר שנידון לשני מאסרי עולם בשנת 2006 לאחר שהורשע בבית משפט המחוזי בתל אביב ברצח כפול ובמעורבות בשורה של ניסיונות חיסול בעולם התחתון. סנקר, שריצה מאסר של 12 שנים לפני כן, נמלט במהלך חופשה מהכלא וכעבור שלושה חודשים ביצע שוד אלים של חנות המרת מטבע באשדוד. לאחר מכן, חבר סנקר לאחים רפי ומשה אוחנה שרצו לנקום את רצח אחיהם חנניה אשר היה שותפו של סנקר לתא המעצר.

סנקר הורשע בכך שניסה לרצוח את שמעון זריהן שהאחים אוחנה חשדו שהוא זה שרצח את אחיהם. כמו כן, סנקר היה מעורב בניסיונות לפגוע בשלום דומרני, איציק אברג'יל ויעקב אלפרון. לבסוף הוא גם היה מעורב ברצח כפול שאירע במספרה בהוד השרון בו נרצחו חיים שבו ותומר שבת.

בעקבות רצח תומר שבת, עובר אורח תמים במספרה, התוודה סנקר במשטרה על כל מעשיו, הפליל את עצמו וכן את האחים אוחנה. אולם בהמשך, חזר בו מהודאתו וטען שהיא ניתנה בעקבות מעשים פסולים של חוקריו שהבטיחו לו שורה ארוכה של הבטחות שכללו הקלות בעונש, הגנה משטרתית ואף אפשרות לחתום על הסכם עד מדינה.

שופטי בית משפט העליון דחו את טענתו של סנקר וקבעו שמעשי השוטרים היו חוקיים. "המערער ניחם באמת ובתמים על מעשיו בעקבות ייסורי מצפון וטלטלה נפשית על כך שקיפח חייו של עובר אורח, אך התפכח בגרסה חיש מהר מחרטתו ונדמה בעיני כמי שיושב על הטריבונה ועוקב בהשתאות אחר הסערה המתחוללת בעקבות מוצא פיו", כתב השופט אדמונד לוי בפסק הדין תוך דחיית הטענה לאי-קבילות ההודאות.

להחלטה היום השפעה אפשרית גם לערעור שהוגש נגד זיכויים של הנאשמים ברצח שקד שלחוב, וכן בערעור של האחים אוחנה. סנקר הפליל במשטרה את הנאשמים ברצח שלחוב אולם סירב להעיד נגדם במשפט עצמו, והשופטים קבעו שלא ניתן לבסס הרשעה בתיק מאחר והעדות היתה מלאת סתירות ולא ניתן היה לחוקרו בחקירה נגדית. עורך דין הבקיא היטב בפרשיות, אמר שייתכן ודחיית הערעור ישפיע על התיקים האחרים, אולם נכון לעכשיו המצב נשאר אותו הדבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully