וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל: מסתננים מעורבים ב-10% ממקרי הרצח

איילה חננאל

28.7.2010 / 17:56

במהלך ביקור של מבקר המדינה במטה הארצי, חשף מפכ"ל המשטרה כי ב-10% ממקרי הרצח שאירעו מתחילת שנת 2010 היו מעורבים מסתננים. "יש מגמה של עלייה באלימות בכיוון זה"

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, ערך היום (רביעי) ביקור ראשון במטה הארצי של המשטרה בירושלים, במהלכו נפגש עם מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, הסמפכ"ל ניצב אילן פרנקו, וראש אגף החקירות והמודיעין ניצב יואל סגלוביץ'. במהלך ביקור המבקר התייחס המפכ"ל לנושא המסתננים מגבול מצרים ואמר כי "מדובר בבעיה לאומית. 10% מכלל אירועי הרצח בחצי בראשון של השנה אירעו בקרב מסתננים. יש מגמה של עלייה באלימות בכיוון זה".

המפכ"ל סקר במהלך הביקור את עבודת המשטרה בתחום הפשיעה המאורגנת, הסמים והשחיתות הציבורית. לינדנשטראוס שיבח את עבודת המשטרה ואמר לכהן כי "המשטרה עושה בשנים האחרונות דברים גדולים במאבק בפשיעה המאורגנת ובשחיתות הציבורית".

בהתייחסו לפעילות המשטרה נגד הפשיעה המאורגנת אמר כהן כי "במאבק שלנו בארגוני הפשיעה אנו מתמקדים בפגיעה ביכולת התפקוד היום-יומית של הארגונים וביכולתם הכלכלית". המפכ"ל התייחס גם לנושא השחיתות הציבורית וחשף כי: "בשנה החולפת ביצענו כ-190 חקירות ובדיקות בנושא שחיתות ציבורית, נבחרי ציבור וראשי רשויות".

כהן גם סקר את הישגי המשטרה במסגרת המאבק בסמים וציין כי מדובר בהישגים "חסרי תקדים שהולידו יובש קשה בתחום". כהן ציין כי מתחילת השנה נתפסו למעלה מטון מריחואנה, טון חשיש, 31 קילוגרם של קוקאין ו-91 קילוגרם של הרואין ושיבח את עבודת היחידות היעודיות בתחום: מג"ן בערבה, יג"ל בגבול הצפון, 747 השולטים על גבולות הארץ בנתב"ג ויחידה חדשה שתתמקד בגבול הצפוני עם ירדן – יג"י.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully