וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: מחוות לרשות? רק אם יהיה מו"מ רציני

פנחס וולף

28.7.2010 / 10:18

שר החוץ הביע נכונות לבצע מחוות לפלסטינים, לאחר שייפתח עמם מו"מ ישיר. בתום פגישה עם מקבילו הספרדי אמר ליברמן: "אני רוצה לראות את המו"מ נפתח, ואז נחשוב באילו צעדים חיוביים אנו רוצים לנקוט"

רויטרס

שר החוץ אביגדור ליברמן הביע הבוקר (רביעי) נכונות לבצע מחוות לרשות הפלסטינית. בתום פגישה עם מקבילו הספרדי מיגל מורטינוס, אמר ליברמן כי ישראל תהיה מוכנה לבצע מחוות, אם יתנהל מו"מ רציני עם הרשות והוסיף כי המחוות צריכות להיות הדדיות. דברי ליברמן נאמרו בתגובה להצהרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה ישראל תעשה מחוות לפלסטינים לאחר פתיחת השיחות הישירות עמם.

"זה אינטרס של שני הצדדים ליצור אווירה טובה ואמון", אמר ליברמן, "הרי אנחנו לא מצפים שנשיג הסכם תוך יומיים, לכן זה ברור שהמשא ומתן ילווה בצעדים בשטח של שני הצדדים". ליברמן הוסיף כי בטרם ישראל תנקוט בצעדים חיוביים עליה להבטיח כי מדובר במשא ומתן אמיתי. "אני רוצה לראות את המשא ומתן נפתח, להבין איזה סוג משא ומתן זה, ואז נחשוב על אותה דינמיקה חיובית וצעדים חיוביים שנרצה לנקוט".

עם זאת, ליברמן סירב להתייחס לאמירה של ראש הממשלה לפיה הוא ישקול להעביר לשליטה אזרחית פלסטינית את הכביש המחבר בין רמאללה לעיר הפלסטינית החדשה "ראוובי". בנוגע למצב בעזה, סיפר ליברמן כי הזמין את שרי החוץ של האיחוד האירופי לבקר ברצועה בכדי "שייווכחו לדעת שאין כל משבר הומניטרי".

"הצהרות לא יספיקו בעניין עזה"

שר החוץ הספרדי מורטינוס הביע במסיבת העיתונאים הסכמה עם העמדה הישראלית לפתוח במשא ומתן ישיר באופן מיידי. "אני חושב שעל ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להיפגש ללא תנאים מוקדמים למשא ומתן ישיר", הוא הצהיר. מורטינוס הוסיף כי ספרד מוכנה לסייע לקיום השיחות.

מורטינוס לא פסל על הסף את ההצעה של ליברמן, לפיה האיחוד האירופי ייקח אחריות על רצועת עזה, מה שיאפשר לישראל להתנתק ממנה באופן מלא. הוא הודיע שיבקר ברצועה בספטמבר , כשבאמתחתו רעיונות לגבי הצעדים בהם יש לנקוט בעניין של עזה. "אני מסכים עם ליברמן שלא מספיק שיהיו הצהרות אלא צריך גם תוכנית", אמר.

בנוגע לאיום האירני, עדכן שר החוץ הספרדי את עמיתו הישראלי בהחלטת האיחוד האירופי שהתקבלה לאחרונה להטיל סבב נוסף של סנקציות על אירן. "זהו מסר ברור לאירן שעליה להגיב לדרישה של הקהילה הבינלאומית בעניין תוכנית הגרעין שלה", אמר מורטינוס. "אני עדיין מאמין שיכול להיות שינוי בעמדה האירנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully